Συχνά οι επιχειρήσεις αναζητούν καινοτόμους τρόπους ώστε να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό, αλλά και να ενισχύσουν το brand τους. Στην ιστορία που ακολουθεί, ένα μέρος της διαφοροποίησης, που εξελίχθηκε και σε σήμα-κατατεθέν, στηρίχθηκε σε ένα… γοβάκι!
Το «γοβάκι του Καρύδα» ήταν ένα εμβληματικό φωτεινό διακοσμητικό που κοσμούσε την πρόσοψη του καταστήματος υποδημάτων «Καρύδας» στην οδό Εγνατία 52, στη Θεσσαλονίκη. Είχε ύψος 2 μέτρα, μήκος 2,5 μέτρα και τακούνι 150 πόντων, ενώ ήταν διακοσμημένο με 780 λαμπάκια, τα οποία το βράδυ έδιναν μια ξεχωριστή λάμψη.
Η έμπνευση για το γοβάκι προήλθε από ένα παρόμοιο φωτεινό διακοσμητικό που κοσμούσε την πρόσοψη του καζίνο Silver Slipper στο Λας Βέγκας. Ο ιδιοκτήτης του καταστήματος, Γρηγόρης Καρύδας, εντυπωσιάστηκε από αυτό κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στις Ηνωμένες Πολιτείες και παρήγγειλε, από την ίδια εταιρεία που το είχε κατασκευάσει, ένα παρόμοιο για το κατάστημά του στη Θεσσαλονίκη.
Όταν το γοβάκι «πάτησε» Ελλάδα, τοποθετήθηκε στην πρόσοψη του καταστήματος το 1973 και αποτέλεσε σήμα κατατεθέν της πόλης για δεκαετίες. Ηταν περιστρεφόμενο και φώτιζε την Εγνατία οδό μέχρι το 2010, όταν και σταμάτησε να λειτουργεί. Σήμερα, το γοβάκι παραμένει στην ίδια θέση, αν και το κατάστημα έχει φύγει από εκεί, ενώ έχει ανακηρυχθεί σε Νεότερο Μνημείο.
Για την ιστορία, το αυθεντικό ταίρι του δεν είχε την ίδια τύχη, καθώς βρέθηκε μετά το κλείσιμο του καζίνο, σε μία μάντρα για πούλημα.