Με χαροποιεί να βλέπω νέους, σε ηλικία, επιχειρηματίες να αντιλαμβάνονται ότι τα social media είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την προώθηση της εταιρείας τους, όσο μικρή και αν είναι. Όλα αυτά σε μια εποχή όπου ακόμα και μεγάλες επιχειρήσεις δεν ξέρουν πώς να τα αξιοποιήσουν.
Πριν ένα σχεδόν μήνα, ένας παλιός μαθητής μου άνοιξε ένα φούρνο-ζαχαροπλαστείο, το Nikainas Bakes, στη Λιβαδειά. Παρατήρησα ότι από την πρώτη στιγμή άρχισε να ανεβάζει τη δουλειά του, με σύντομα βίντεο και φωτογραφίες, στα social media - περίπου δύο αναρτήσεις τη μέρα σε κάθε μέσο. Οπως έλεγε και ο William Wrigley, ένας από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους του 20ού αιώνα: "Tell them quick and tell them often".
Πήρα λοιπόν το θάρρος και τον ρώτησα, αν όλη αυτή η ενασχόληση με τα social έχει αποτέλεσμα: «Καλώς ή κακώς η δουλειά μας πλέον έχει γίνει πολύ instagraμική. Αυτό θέλει ο κόσμος. Η’ λοιπόν το ακολουθείς και βγάζεις ένα καλύτερο μεροκάματο ή δουλεύεις ατελείωτες ώρες, σε κουζίνες χαμηλού επιπέδου για τα προς το ζην» ήταν η απάντησή του.
Και συνεχίζει: «Για το μαγαζί που άνοιξα, έχει τεράστια διαφορά. Με το που ανεβαίνει ένα βίντεο, π.χ. για το γαλακτομπούρεκο, στις 2000 προβολές, 6-7 άτομα θα έρθουν να ψωνίσουν. Θεωρώ ότι δεν είναι τυχαίο που πλέον τα εστιατόρια στο εξωτερικό πληρώνουν έναν άνθρωπο καθημερινά για να ασχολείται με τα social. Είναι μια σχέση πελάτη καταστήματος που χτίζεται καθημερινά».
Η στρατηγική αυτή, αν και απαιτεί χρόνο και προσπάθεια (σε καθημερινή βάση), φαίνεται να αποδίδει και να προσδίδει στη νεότευκτη εταιρεία ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εις βάρος κυρίως των παραδοσιακών ζαχαροπλαστείων που, παραμένοντας προσκολλημένα στο παρελθόν, θεωρούν ότι ένα καλό προϊόν αρκεί από μόνο του για να πουλήσει…