Ο Johnny ήταν ένας νεαρός με σύνδρομο Down που εργαζόταν ως υπάλληλος σε σούπερ μάρκετ, βοηθώντας τους πελάτες να βάζουν τα ψώνια τους στις σακούλες. Ένα βράδυ, παρακολούθησε μια εταιρική εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση πελατών, όπου άκουσε κάτι που τον ενέπνευσε βαθιά: «Ο καθένας από εσάς μπορεί να κάνει τη διαφορά και να δημιουργήσει αναμνήσεις για τους πελάτες που θα τους παρακινήσουν να επιστρέψουν. Πώς; Βάλτε την προσωπική σας πινελιά στη δουλειά. Σκεφτείτε κάτι που μπορείτε να κάνετε για τον πελάτη για να τον κάνετε να νιώσει ξεχωριστός - μια ανάμνηση που θα τον κάνει να επιστρέψει».
Ο Johnny το σκέφτηκε πολύ. Ήθελε να κάνει κάτι ξεχωριστό, αλλά τι μπορούσε να κάνει ως υπάλληλος που απλώς γεμίζει σακούλες; Τότε, όπως εκμυστηρεύτηκε ένα μήνα μετά στην εκπαιδεύτρια που είχε προσληφθεί από το σούπερ μάρκετ, του ήρθε μια ιδέα: κάθε βράδυ θα έβρισκε μια όμορφη ή ενθαρρυντική φράση, ένα “Thought for the day”, θα την τύπωνε και θα έβαζε ένα μικρό χαρτάκι με αυτή τη φράση μέσα σε κάθε σακούλα που έδινε στους πελάτες, λέγοντάς τους «σας ευχαριστούμε που μας προτιμήσατε».
Ένα μήνα αργότερα ο διευθυντής του καταστήματος τηλεφώνησε στην εκπαιδεύτρια:
«Δεν θα πιστέψετε τι συνέβη. Όταν έκανα τον γύρο μου σήμερα, διαπίστωσα ότι η ουρά του Johnny στο ταμείο ήταν τρεις φορές μεγαλύτερη από οποιαδήποτε άλλη. Εφθανε μέχρι το διάδρομο με τα κατεψυγμένα τρόφιμα. Έτσι, ανακοίνωσα γρήγορα: “Χρειαζόμαστε περισσότερους ταμίες”. Προσπάθησα να πείσω τους πελάτες να πάνε στα άλλα ταμεία, αλλά κανείς δεν ήθελε. Είπαν: “Όχι, δεν πειράζει - θέλουμε να είμαστε στο ταμείο του Johnny. Θέλουμε the thought for the day”».
Ο διευθυντής συνέχισε: «Ήταν χαρά μου να βλέπω τον Johnny να ενθουσιάζει τους πελάτες. Εμεινα χωρίς λόγια όταν μια γυναίκα είπε: “Παλιά ψώνιζα από το κατάστημά σας μια φορά την εβδομάδα, αλλά τώρα έρχομαι κάθε φορά που περνάω, γιατί θέλω να έχω τη σκέψη του Johnny για τη μέρα”».
Η πρωτοβουλία του Johnny δημιούργησε μια προσωπική σχέση με τους πελάτες, έκανε τη μέρα τους καλύτερη και έκανε το σούπερ μάρκετ πιο φιλικό και ανθρώπινο. Αυτή η απλή αλλά εξαιρετική κίνηση όχι μόνο έκανε τον Johnny δημοφιλή, αλλά επηρέασε θετικά και τους συναδέλφους του, οι οποίοι άρχισαν να σκέφτονται πώς θα μπορούσαν και εκείνοι να προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο στους πελάτες. Προκάλεσε μια αλυσιδωτή αντίδραση σε όλο το κατάστημα. Το τμήμα λουλουδιών άρχισε να χαρίζει αδιάθετα λουλούδια και το τμήμα κρέατος άρχισε να χρησιμοποιεί διασκεδαστικά αυτοκόλλητα στις συσκευασίες.
Ηθικό δίδαγμα: Δεν έχει σημασία ποια είναι η δουλειά σου – μπορείς πάντα να κάνεις τη διαφορά με μια μικρή, προσωπική πινελιά.