Τα social media είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση που σέβεται τον εαυτό της. Με τον όρο «εξαιρετικό εργαλείο» δεν αναφέρομαι μόνο στα προωθητικά μηνύματα (πληρωμένα και μη), που αποσκοπούν να τονώσουν τις πωλήσεις, αλλά και στο… employee retention.
Ναι, τώρα προφανώς κάποιος αναρωτιέται πώς μπορούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να «συνδράμουν» στη διατήρηση του προσωπικού μιας εταιρείας;
Δύο παραδείγματα, προσωπικά βιώματα, θα μας διαφωτίσουν. Πριν από χρόνια, όταν εκδόθηκε ένα βιβλίο μου, το άφησα στη γραμματέα του ιδιοκτήτη της σχολής, όπου εργαζόμουν για τουλάχιστον 20 έτη. Τη ρώτησα αν θα μπορούσε να κάνει και μια σχετική ανάρτηση στα εταιρικά social media. «Δεν ξέρω, εμείς δεν κάνουμε τέτοια» ήταν η απάντησή της. Σωστά, για ποιο λόγο να γιορτάσουν την επιτυχία των στελεχών τους;
Λίγα χρόνια αργότερα, σε άλλη σχολή, ρωτάω την υπεύθυνη των social media αν θα θεωρούσε καλή ιδέα να αρχίσει να ανεβάζει τα βιογραφικά των καθηγητών, παλαιών και νέων, διανθισμένα με μια φωτογραφία. «Το είχα προτείνει παλαιότερα, αλλά ο ιδιοκτήτης πίστευε ότι αυτή η έκθεση θα προσέλκυε τους ανταγωνιστές, που θα έκλεβαν το προσωπικό μας» ήταν η απάντηση αυτή τη φορά. Σωστά, ακριβώς αυτό περιμένουν οι ανταγωνιστές για να καλύψουν τα δικά τους κενά.
Βασική αρχή: για να διατηρήσεις το προσωπικό σου, πέρα από ανταγωνιστικό μισθό, πρέπει να του δείξεις ότι είναι σημαντικό, ότι χαίρεσαι που είστε συνεργάτες, που ανήκει στο δυναμικό σου. Και τα social media προσφέρονται γι' αυτό. Αν δεν το κάνεις εσύ, θα το κάνει ο ανταγωνιστής σου, αν είναι έξυπνος.
Όπως έκαναν τα Domes Resorts. Τακτικά ανεβάζουν ιστορίες, Growing Together Stories, όπως τις αποκαλούν, των ανθρώπων με τους οποίους συνεργάζονται. Από πού ξεκίνησαν, πώς προέκυψε η συνεργασία, πόσο σημαντικοί είναι. Το storytelling σε όλο του το μεγαλείο.
Σε μια άλλη περίπτωση, η αλυσίδα Atlantica αποθέωσε στέλεχός της που, μετά από χρόνια στο ξενοδοχείο, βγήκε στη σύνταξη. Την ανάρτηση έκανε ο ίδιος ο μάνατζερ του ξενοδοχείου, με μια συγκινητική ιστορία που έγραψε ο ίδιος.
Εταιρείες σαν και αυτές έχουν μια διαφορετική προσέγγιση στο πώς να εξασφαλίσουν ότι τα στελέχη τους αντιμετωπίζονται με σεβασμό, αξιοπρέπεια, κατανόηση. Εχουν μια διαφορετική προσέγγιση στο πώς χρησιμοποιούν τα social media.
Δεν είναι τυχαίο, ότι οι εταιρείες αυτές δεν ψάχνουν συνέχεια, σε αντίθεση με τις δύο πρώτες, για να αναπληρώσουν το προσωπικό που τους έφυγε.