Πώς μια αλυσίδα fast food πείθει τους πελάτες να επιστρέφουν...

Ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα ενός κλασικού μπέργκερ με πατάτες τηγανιτές είναι… οι πατάτες τηγανιτές. Και αυτός είναι ακριβώς ο λόγος που η εταιρεία Five Guys υπερφορτώνει τις σακούλες της με τηγανητές πατάτες (που "ασφυκτιούν" μέσα στο κύπελλο), αποσκοπώντας στη διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών.

Ο Chad Murrell, ένας από τους πέντε γιους του ιδρυτή του Five Guys (η εταιρεία ιδρύθηκε το 1986 από τον Jerry Murrell και τη σύζυγό του – σήμερα μετράει 1.700 καταστήματα), δήλωσε κάποτε ότι η γενναιόδωρη μερίδα έχει σκοπό να διασφαλίσει ότι κανείς δεν φεύγει από το εστιατόριο επιθυμώντας να έχει περισσότερες πατάτες. «Δεν θα αναφέρω ονόματα, αλλά άλλα εστιατόρια απλώς δεν παρέχουν ικανοποιητική ποσότητα πατάτας. Εμείς δίνουμε πάντα μια επιπλέον μεζούρα. Πάντα λέω να τις γεμίσουμε και να βεβαιωθούμε ότι θα πάρουν την αξία των χρημάτων τους».

Ωστόσο, ό,τι πληρώνεις παίρνεις…

Όσο ικανοποιητικές κι αν είναι οι έξτρα πατάτες της Five Guys, οι επιπλέον ποσότητες δεν είναι στην πραγματικότητα ένα μπόνους. Η μεγάλη μερίδα έχει σκοπό να αισθάνεται ο πελάτης ότι παίρνει κάτι έξτρα (added-value), αλλά στην πραγματικότητα αντανακλάται σε μια υψηλότερη συνολική τιμή αγοράς. 

Αυτή η δήθεν γενναιόδωρη πρωτοβουλία του εκάστοτε υπαλλήλου κάνει τον πελάτη να αισθάνεται ότι λαμβάνει περισσότερα για τα χρήματά του (more for less), γεγονός που αυξάνει την ικανοποίησή του και φυσικά την πιθανότητα να επιστρέψει.

Αποτελεί φυσικά και ένα στοιχείο που διαφοροποιεί την Five Guys από τον ανταγωνισμό, κάτι που μνημονεύεται συχνά στα social media (με τους χρήστες να εξυμνούν την εταιρεία για τις πατάτες που προσφέρει «απλόχερα») αλλά και γενικά στο διαδίκτυο, αρκετό ώστε να ενθαρρύνει την πιστότητα των πελατών της. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia