To 2023 τα Starbucks εισήγαγαν μια καινοτομία: την προσθήκη ελαιόλαδου στο καφέ. Η ιδέα προήλθε από τον πρώην CEO της Starbucks, Howard Schultz, ο οποίος εμπνεύστηκε από την παραδοσιακή κατανάλωση ελαιόλαδου στην Ιταλία - «αφού μυήθηκε στο μεσογειακό έθιμο του να παίρνεις μια κουταλιά ελαιόλαδο κάθε μέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά το δελτίο Τύπου των Starbucks.
Η σειρά Oleato περιλάμβανε διάφορα ροφήματα, όπως εσπρέσο, latte και κρύο καφέ, που συνδύαζαν τον καφέ με ελαιόλαδο για μια μοναδική γεύση και υφή.
Η νέα γραμμή προϊόντος, που προωθήθηκε ως η "επανάσταση στον καφέ", εντέλει δεν κατάφερε να ευδοκιμήσει. Πριν λίγες μέρες, η εταιρεία αποφάσισε να διακόψει την διάθεσή τους από τα καταστήματα της Αμερικής και του Καναδά.
Γιατί όμως απέτυχαν;
Δυσκολία αποδοχής της γεύσης. Πολλοί πελάτες δεν αποδέχτηκαν τη γεύση και την ιδέα του συνδυασμού ελαιόλαδου με καφέ.
Αναφορές για ενοχλήσεις στο στομάχι. Υπήρξαν αναφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για πεπτικές διαταραχές που σχετίζονταν με την κατανάλωση των Oleato.
Περίπλοκη παρασκευή. Η προσθήκη ελαιόλαδου στα ροφήματα δυσκόλεψε τις διαδικασίες στα καταστήματα Starbucks, με αποτέλεσμα να επιβραδυνθεί η εξυπηρέτηση.
Κακό timing. Η νέα γραμμή λανσαρίστηκε σε μια δύσκολη συγκυρία για την εταιρεία, που είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται.
Η εταιρεία πλέον υπόσχεται να αναθεωρήσει το πολύπλοκο μενού της, με στόχο να το απλοποιήσει, απομακρύνοντας τα λιγότερο δημοφιλή είδη, μια τάση που πλέον χαρακτηρίζει όλο και περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου.