Είναι κοινώς αποδεκτό ότι μετά την εμφάνιση του ChatGPT τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Ενας κλάδος που έχει επηρεαστεί τα μάλα είναι αυτός των κριτικών, οι οποίες πλέον κινδυνεύουν να απαξιωθούν, τουλάχιστον όσον αφορά την αυθεντικότητά τους.
Προς επίρρωση όλων αυτών, πρόσφατη έρευνα διαπιστώνει ότι από την εμφάνιση του ChatGPT, οι ψεύτικες κριτικές που κατασκευάζονται από την τεχνητή νοημοσύνη «έχουν αυξηθεί κατά 189% σε 10 μεγάλες αεροπορικές εταιρείες».
Παρεμφερής έρευνα κατέδειξε ότι οι κριτικές που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη στην Amazon «έχουν αυξηθεί κατά 400% από την κυκλοφορία του ChatGPT - οι ακραίες κριτικές, του ενός ή των πέντε αστεριών, είναι πιο πιθανό να έχουν δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη».
Οι ερευνητές προχώρησαν στην εφαρμογή του μοντέλου ανίχνευσης της τεχνητής νοημοσύνης στις «κριτικές 10 αεροπορικών εταιρειών από όλο τον κόσμο, εξετάζοντας κριτικές των επιβατών».
Τα κύρια ευρήματα είναι ότι οι ψεύτικες κριτικές που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη έχουν αυξηθεί κατά 189% στις 10 αεροπορικές εταιρείες. Η χειρότερη περίπτωση είναι η China Southern Airlines, η οποία έχει 32,4% ψεύτικες κριτικές ανάμεσα στις αξιολογήσεις της, το υψηλότερο ποσοστό από οποιαδήποτε άλλη αεροπορική εταιρεία.
Ανάμεσα στις αμερικανικές εταιρείες, η Southwest Airlines είχε το υψηλότερο ποσοστό ψεύτικων κριτικών από τεχνητή νοημοσύνη το 2024, με 8,7%, ενώ η United σημείωσε αύξηση 157% στις ψεύτικες κριτικές τον τελευταίο χρόνο, τη μεγαλύτερη αύξηση στις ΗΠΑ.
Η RyanAir και η Emirates παρουσίασαν αντίθετη πορεία, με μείωση στις κριτικές που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη από το 2023 έως το 2024, κατά 4,6% και 4,7% αντίστοιχα.
Στα συμπεράσματα της έρευνας είναι ότι οι ψεύτικες κριτικές θολώνουν τη γραμμή μεταξύ αυθεντικού και τεχνητού. Μπορεί να οδηγήσουν τους καταναλωτές να κάνουν επιλογές με βάση λανθασμένες ιδέες για το επίπεδο υπηρεσιών και τα προϊόντα.
Επιπλέον, η πρακτική αυτή είναι ζημιογόνος για τις ίδιες τις επιχειρήσεις. Το φαινόμενο της ραγδαίας αύξησης ψεύτικων κριτικών συσχετίζεται ακόμα και με μια αισθητή μείωση στο sentiment (συναίσθημα) των πελατών, κατά 90% κατά μέσο όρο την τελευταία δεκαετία, «υπογραμμίζοντας την αποσύνδεση μεταξύ πελατών και της εμπιστοσύνης τους στις υπηρεσίες που παρέχουν οι αεροπορικές εταιρείες».