Μια εργασία από μια ομάδα καθηγητών του Πανεπιστημίου Columbia καταδεικνύει ότι όταν τα Starbucks καταφτάνουν σε μια γειτονιά, σε οποιοδήποτε μέρος του πλανήτη, που δεν είχε καφετέρια προηγουμένως, ο ρυθμός επιχειρηματικότητας ανεβαίνει.
Συγκεκριμένα, ένα νέο κατάστημα Starbucks οδηγεί σε μια επταετή έκρηξη της επιχειρηματικότητας στη γειτονιά: μια αύξηση μεταξύ 5% και 11,8% στο ποσοστό της «τοπικής επιχειρηματικότητας», σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη. Αυτό μεταφράζεται σε 1,1 έως 3,5 νέες επιχειρήσεις ετησίως, που δεν θα είχαν δημιουργηθεί διαφορετικά, με την αύξηση να διαρκεί συνήθως επτά χρόνια.
Διαβάστε ακόμα: Clustering. Πώς τα Starbucks καταπνίγουν τον ανταγωνισμό {alertInfo}
Γιατί όμως συμβαίνει αυτό; Ισως η παρουσία ενός νέου Starbucks στέλνει μηνύματα στους ανθρώπους, εν δυνάμει επιχειρηματίες, για μια γειτονιά που θα κινηθεί ανοδικά. Ως εκ τούτου, η προσέλκυση πελατών από γειτονικές περιοχές, που θα θέλουν να βιώσουν μια ξεχωριστή εμπειρία στα Starbucks, μπορεί να ενθαρρύνει την ανάπτυξη της τοπικής εμπορικής δραστηριότητας (π.χ. εστιατόρια, καταστήματα).
Χρησιμοποιώντας εξάλλου προηγμένα μοντέλα, μια εταιρεία σαν τα Starbucks δεν θα έμπαινε σε μια γειτονιά, αν δεν γνώριζε ότι θα εμφανίσει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι τα Starbucks δημιουργούν και αλυσιδωτές αυξήσεις στις τιμές των κατοικιών και της γης, όπου εμφανίζονται – φαινόμενο που αποκαλείται “Starbucks ή Frappucino Effect,”