Ουκ ολίγες φορές, η πρώτη εντύπωση που έχουμε από μια επιχείρηση είναι και η τελευταία. Κάποιος πολύ εύστοχα είχε πει ότι "δεν θα έχεις ποτέ μια δεύτερη ευκαιρία για να δημιουργήσεις μια πρώτη εντύπωση".
Πρόσφατα μια παρέα τεσσάρων ατόμων επισκέφθηκε ένα εστιατόριο για να φάει πρωινό. Όταν ο σερβιτόρος πλησίασε το τραπέζι τους, το πρώτο πράγμα που είπε ήταν: «Δεν εκδίδουμε ξεχωριστές αποδείξεις».
Πραγματικά, αυτό ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε να πει. Θα μπορούσαμε σίγουρα να σκεφτούμε καλύτερο «άνοιγμα» (π.χ. να χαιρετίσει πρώτα, με χαμόγελο, και κατόπιν να ρωτήσει αν επιθυμούν να πληρώσουν ξεχωριστά), αλλά αυτός έκρινε, προφανώς με τις ευλογίες της διοίκησης, να ενημερώσει την παρέα για την πολιτική του εστιατορίου.
Αντιλαμβάνομαι ότι ορισμένα εστιατόρια όντως δυσκολεύονται να εκδώσουν ξεχωριστές αποδείξεις, ωστόσο εδώ θα χρησιμοποιήσω μια φράση που μισούν να ακούνε: «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» (εντάξει, δεν έχει πάντα, αλλά σε αυτή την περίπτωση έχει δίκιο).
Οι επιχειρήσεις οφείλουν να είναι πιο πελατοκεντρικές, να προσπαθήσουν να αφουγκραστούν τις ανάγκες των πελατών τους και να τους κάνουν τη ζωή πιο άνετη. Αν δεν το κάνουν, θα το κάνει ο ανταγωνισμός. Είναι πολύ απλό.
Αντί λοιπόν με το «καλημέρα» να οχυρώνονται πίσω από το καβούκι τους, ας σκεφτούν πώς μπορούν να βελτιώσουν την εμπειρία του πελάτη. Σήμερα ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος και συχνά ο πελάτης δεν θα σου δώσει δεύτερη ευκαιρία.
Διαβάστε ακόμα: Οταν η πρώτη εντύπωση είναι και η τελευταία {alertInfo}