Quittok. Οταν οι εργαζόμενοι δημοσιοποιούν τις παραιτήσεις τους

Μια νέα τάση αναδύθηκε μετά την πανδημία, που έδωσε το έναυσμα σε εξαντλημένους εργαζόμενους να "εγκαταλείπουν" αθόρυβα τις δουλειές τους. Σήμερα ωστόσο, οι δυσαρεστημένοι εργαζόμενοι δημοσιοποιούν τις παραιτήσεις (ή και τις απολύσεις) τους σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπως το TikTok με το hashtag "Quittok".

Οι ειδικοί στο χώρο εργασίας έχουν ονομάσει το φαινόμενο, το οποίο καθοδηγείται σε μεγάλο βαθμό από τα μέλη της Gen-Z, "loud quitting". Και ενώ αρκετοί από αυτούς μπορεί να λαμβάνουν θετικά σχόλια από τον κύκλο τους, οι επαγγελματίες του χώρου διατηρούν τις αμφιβολίες τους. 

Ο κίνδυνος: Τα επικριτικά και ελάχιστα επαγγελματικά βίντεο θα βρίσκονται στο διαδίκτυο για χρόνια αποθαρρύνοντας ενδεχομένως μελλοντικούς εργοδότες να τους προσλάβουν.

Το Quittok μόλις πρόσφατα άρχισε να λειτουργεί ως κοινωνικό φαινόμενο. Ορισμένοι εντοπίζουν τις ρίζες του στο 2021, όταν οι εργαζόμενοι ενός βρετανικού McDonald's παραιτήθηκαν μαζικά και ένας εκ αυτών κατέγραψε την παραίτησή του σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο TikTok. Το βίντεο έχει έκτοτε προβληθεί 16 εκατ. φορές στην πλατφόρμα. 

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το hashtag #quittok έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 41 εκατομμύρια προβολές. Για παράδειγμα, όταν μια χρήστης του TikTok αποφάσισε ότι είχε βαρεθεί τη δουλειά της, έκανε livestreaming τη στιγμή που ενημέρωσε νευρικά το αφεντικό της ότι παραιτείται.  

"Ήθελα απλώς να σας τηλεφωνήσω και να σας ενημερώσω ότι αποφάσισα ότι ήρθε η ώρα να προχωρήσω", ακούνε οι θεατές να λέει στον μάνατζέρ της, ο οποίος δεν εμφανίζεται στο βίντεο. Με παρόμοιο τρόπο, άλλα σύντομα κλιπ δείχνουν εργαζόμενους να σκέφτονται απλώς και να συζητούν ανοιχτά για το αν θα παραιτηθούν. 

Σε ένα άλλο βίντεο που αναρτήθηκε στο TikTok, μια δακρυσμένη νεαρά, που ήταν δυστυχισμένη από τη δουλειά της, πατάει το κουμπί αποστολής σε ένα mail που ενημερώνει το αφεντικό της ότι παραιτείται. Κάτω από την ανάρτησή της συσσωρεύονται λόγια υποστήριξης από τους followers της.

Μερικές δε φορές είναι δυσαρεστημένοι με τη δουλειά τους και μιλούν για το ότι θέλουν να παραιτηθούν, αλλά δεν το κάνουν απαραίτητα ζωντανά. 

Αρκετοί εκπρόσωποι της Gen-Z, κυρίως θηλυκού γένους, ισχυρίζονται ότι το κάνουν για να παρακινήσουν άλλους απογοητευμένους εργαζόμενους να παραιτηθούν – αν και ίσως στο πίσω μέρος του μυαλού τους βρίσκεται μια καριέρα σχετική με το influencer marketing ή τη δημιουργία περιεχομένου.

Ο κύριος λόγος που οι Gen-Ζ είναι τόσο «εκδηλωτικοί» είναι επειδή έχουν μεγαλώσει σε μια ψηφιακή εποχή και επικοινωνούν πιο άνετα μέσω της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δεν αισθάνονται άνετα να μιλήσουν γι' αυτό πρόσωπο με πρόσωπο, απλώς το εκθέσουν δημόσια.

Η τάση αυτή έχει πολλαπλές αναγνώσεις. Οι εργοδότες γίνονται πιο υπεύθυνοι και γνωρίζουν πλέον πώς να συμπεριφέρονται στους εργαζομένους, προκειμένου να μην δυσφημιστεί η εταιρεία τους στα social. Από την άλλη, κατά πολλούς μία τέτοια αντίδραση χαρακτηρίζεται ως αντιεπαγγελματική, προερχόμενη από άτομα που χαρακτηρίζονται από ναρκισσισμό.  


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia