Πώς χειριζόμαστε έναν πελάτη που εκφράζει αμφιβολίες για την "φρεσκάδα" ενός συγκεκριμένου εδέσματος; Ας δούμε μια πραγματική ιστορία, σε "προσεγμένο" ζαχαροπλαστείο στα βόρεια προάστια, που μου διηγήθηκε μια συνεργάτιδα (ρωτώντας αν θα έκανα το ίδιο):
Τακτική πελάτισσα, μεγάλη σε ηλικία, ευγενική και αξιοπρεπέστατη αγόρασε ένα γλυκό και κατόπιν (γλυκο)κοίταξε το τιραμισού. Σε αυτή τη φάση ο πωλητής πλησίασε και τη ρώτησε εάν το θέλει και αυτό. Τότε εκείνη απάντησε ότι θα το ήθελε, αλλά φοβάται μην τυχόν «είναι μπαγιάτικο, όπως τις δύο τελευταίες φορές».
Ο πωλητής έδειξε έκπληκτος και της είπε ότι του φαίνεται περίεργο γιατί τα γλυκά τους είναι πάντα φρέσκα. Η γυναίκα είπε «το ξέρω γιατί είμαι πελάτισσα χρόνια, αλλά αλήθεια σας λέω ότι τις δύο τελευταίες φορές δεν ήταν το ίδιο».
Τότε, ο πωλητής της πρότεινε να το πάρει πάλι και αν δε μείνει ευχαριστημένη την επόμενη φορά να τον ενημερώσει. Εντέλει, η κυρία το πήρε και ο πωλητής της προσέφερε ένα κέρασμα (μια μπάρα).
Ηταν σωστή η αντίδραση και η στάση του πωλητή – θα μπορούσε να πει ή να κάνει κάτι άλλο; Πώς θα την βαθμολογούσατε από το 1-10 (10 το καλύτερο).