Η γνωστή αλυσίδα fast food Wendy’s δήλωσε πρόσφατα ότι μαζί με τα νέα ψηφιακά μενού που θα εισαγάγει το 2025 (μια επένδυση ύψους 20 εκατ. δολαρίων), θα πειραματιστεί με τη… δυναμική τιμολόγηση (dynamic pricing).
Τι ακριβώς σημαίνει αυτό; Οι τιμές των μπέργκερ θα μεταβάλλονται, χάρη στην επιστράτευση της τεχνικής νοημοσύνης, ανάλογα με τη ζήτηση και την ώρα της ημέρας, ένα μοντέλο που εφαρμόζεται χρόνια από την Uber (με τις χρεώσεις να είναι γενικά υψηλότερες κατά τις ώρες αιχμής) και φυσικά τον κλάδο της φιλοξενίας και τις αερομεταφορές.
Το μοντέλο αυτό, που δεν έχει εφαρμοστεί ποτέ στο χώρο της εστίασης (το σίγουρο είναι ότι θα εξαπλωθεί, αν στεφθεί με επιτυχία), θορύβησε τους πιστούς οπαδούς των Wendy’s, που δυσανασχέτησαν στην ιδέα ότι οι τιμές θα αυξάνονται όταν η ζήτηση είναι αυξημένη (surge pricing).
Ως εκ τούτου, μια μέρα μετά, τα Wendy’s επανήλθαν και ανακοίνωσαν ότι η είδηση δεν μεταδόθηκε σωστά και ότι: «Οι ψηφιακές κάρτες μενού θα μας επιτρέψουν να αλλάξουμε τις προσφορές του μενού σε διαφορετικές ώρες της ημέρας και να προσφέρουμε εκπτώσεις και προσφορές αξίας στους πελάτες μας με πιο εύκολο τρόπο, ιδίως κατά τις πιο slow ώρες της ημέρας. Τα Wendy's δεν θα υλοποιήσουν δυναμική τιμολόγηση, η οποία είναι η πρακτική της αύξησης των τιμών όταν η ζήτηση είναι υψηλή. Αυτό δεν ήταν μια αλλαγή στα σχέδια. Δεν ήταν ποτέ το σχέδιό μας να αυξήσουμε τις τιμές όταν οι πελάτες μας μας επισκέπτονται περισσότερο».
Διαβάστε ακόμα: Η ιστορία των Wendy's... {alertInfo}
Ουσιαστικά αυτό που τονίζει η αμερικάνικη εταιρεία είναι ότι η δυναμική τιμολόγηση δεν σημαίνει απαραίτητα υψηλότερες τιμές. Μολονότι οι καταναλωτές θα πληρώνουν περισσότερο κατά τις ώρες αιχμής (κάτι που τα Wendy’s αρνούνται), αυτό σημαίνει επίσης ότι θα πληρώνουν λιγότερο όταν η ζήτηση είναι πεσμένη.
Η δυναμική τιμολόγηση χρησιμοποιεί πραγματικά δεδομένα για να υπολογίσει πού μπορεί μια εταιρεία να ορίσει τις τιμές της. Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να κερδίσουν το μέγιστο που μπορούν σε οποιαδήποτε δεδομένη στιγμή.