Πώς να στέλνετε mail για να ζητάτε κριτικές

Οι διαδικτυακές κριτικές έχουν τεράστιο αντίκτυπο. Η προβολή τους στον ιστότοπο μπορεί να αυξήσει τις μετατροπές κατά 270%, ενώ το 80% των ανθρώπων είναι πιο πιθανό να αγοράσει προϊόντα που έχουν κριτικές. 

Αν έχετε ευχαριστημένους πελάτες, η λήψη κριτικών δεν είναι πυρηνική φυσική - απλώς πρέπει να τις ζητήσετε τη σωστή στιγμή. Τα mails που ζητούν κριτικές είναι ο ευκολότερος τρόπος για να το κάνετε αυτό, καθώς μπορείτε να τα στέλνετε αυτόματα σε κάθε πελάτη τη βέλτιστη στιγμή.

Ας δούμε 5 απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να δημιουργήσετε ένα mail για να ζητήσετε κριτική:

1. Σωστό timing

Όταν στέλνετε ένα τέτοιο mail, δώστε στον παραλήπτη αρκετό χρόνο για να χρησιμοποιήσει το προϊόν, κάτι που έχει να κάνει με το είδος της επιχείρησης. Αν πρόκειται για παροχή υπηρεσιών, πρέπει να γίνει σύντομα, όσο η εμπειρία είναι ακόμα «φρέσκια». Π.χ. για την αγορά τροφίμων ή γευμάτων μπορεί να γίνει εντός μιας μέρας, για παπούτσια, βιβλία και ρούχα 1-2 εβδομάδες μετά την παράδοση, για τον επισκέπτη ενός ξενοδοχείου 1-2 μέρες μετά το check-out. 

2. Γράψτε ένα ισχυρό subject line

To subject line είναι αυτό που θα πείσει τον παραλήπτη να ανοίξει το email σας. Θα πρέπει να είναι κάτω από 40 χαρακτήρες, ώστε να εμφανίζεται σε όλες τις συσκευές, να είναι περιγραφικό, να είναι προσωπικό (ενίοτε διανθισμένο με ερωτήσεις, emojis ή αριθμούς). Π.χ. «η γνώμη σας μετράει», «η κριτική σας είναι σημαντική»). Μπορείτε επίσης να πειραματιστείτε (Α/Β testing) με πολλαπλά subject lines για να δείτε ποια οδηγεί σε περισσότερα ανοίγματα.

3. Κρατήστε το μήνυμα σύντομο

Το email αυτό έχει ένα στόχο: να ενθαρρύνει τους πελάτες να αφήσουν κριτική. Μην συμπεριλάβετε άλλες πληροφορίες όπως προωθητικές ενέργειες - μπορείτε πάντα να στείλετε άλλο mail με αυτές τις πληροφορίες. Τα καλύτερα mail που ζητούν αξιολόγηση έχουν συνήθως λίγες γραμμές κειμένου (τονίζουν ότι δεν θα πάρει πάνω από δύο λεπτά) και ένα call-to-action, που επιτρέπει στον παραλήπτη να αφήσει μια αξιολόγηση.

Γεια σας! 

Θα θέλαμε πολύ να ακούσουμε τις εντυπώσεις σας για το προϊόν που αγοράσατε πρόσφατα. Αν έχετε λίγο χρόνο, αφήστε μια κριτική στο [όνομα πλατφόρμας αναθεώρησης]. Τα σχόλιά σας σημαίνουν πολλά για εμάς και θα βοηθήσουν άλλους πελάτες να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. 

Σας ευχαριστούμε πολύ για την υποστήριξή σας!

Κουμπί: Αφήστε μια κριτική

4. Ενσωματώστε προηγούμενες κριτικές – Προσφέρετε κίνητρο

Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε τις υπάρχουσες κριτικές σας -σε social media και sites που φιλοξενούν κριτικές- στο email. Αυτό δίνει στον παραλήπτη έμπνευση για το τι να γράψει και δείχνει ότι δεν θα είναι το μόνο άτομο που έχει γράψει μια κριτική. 

Μπορείτε επίσης να ενσωματώσετε κάποιο δέλεαρ, όπως έκπτωση στην επόμενη αγορά ή συμμετοχή σε διαγωνισμό. 

5. Στείλτε follow-up mail

Αποστείλετε ένα follow-up mail σε όσους δεν ανταποκρίθηκαν στο αρχικό μήνυμα. Τόσο σε αυτούς που δεν άνοιξαν το αρχικό mail (το μήνυμα εδώ μπορεί να είναι πανομοιότυπο), αλλά και σε όσους το άνοιξαν αλλά δεν άφησαν κριτική (π.χ. ''just a quick reminder to leave a review if you have a spare minute…''). 

Τέλος, όταν ζητάτε κριτικές, πρέπει επίσης και να τις απαντάτε σωστά, ακόμα και αν είναι αρνητικές και σας πληγώνουν, αλλά και να βελτιώνεστε μέσα από αυτές. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia