Σήμερα, για πολλούς ταξιδιώτες, το Tripadvisor των 490 εκατ. μοναδικών επισκεπτών κάθε μήνα θεωρείται «ευαγγέλιο». Το 60% των ταξιδιωτών το επισκέπτεται πριν κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο ή εστιατόριο. Μάλιστα, το 83% θεωρεί ότι οι βαθμολογίες με κύκλους, σε μία κλίμακα από το 1 έως το 5, είναι σημαντικές κατά την επιλογή καταλύματος.
Ο αλγόριθμος του Tripadvisor, που προσδιορίζει το βαθμό της δημοτικότητας (popularity index) συγκριτικά με τον ανταγωνισμό (σ.σ. τα υπόλοιπα καταλύματα ή εστιατόρια της περιοχής), βασίζεται σε τέσσερις κρίσιμους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη της επιχείρησης:
Ποιότητα (quality): Αναφέρεται στη συνολική βαθμολογία που δίνουν οι επισκέπτες. Όσο περισσότερες θετικές κριτικές, των 4 ή 5 αστεριών, τόσο καλύτερα (σ.σ. προτείνεται φυσικά και η βελτίωση των υπηρεσιών μέσα από τα σχόλια, κυρίως τα αρνητικά).
Ποσότητα (quantity): Μία επιχείρηση δεν αρκεί να έχει περισσότερες κριτικές από άλλες ανταγωνιστικές, αλλά όσες χρειάζονται ώστε να επιτρέπεται να εξαχθεί αξιόπιστο στατιστικό αποτέλεσμα – ως εκ τούτου ζητήστε από τους επισκέπτες να αφήσουν κριτική.
Ημερομηνία υποβολής (recency): Σχετίζεται με το χρόνο υποβολής της κριτικής. Οι πρόσφατες κριτικές έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα συγκριτικά με παλαιότερες.
Συνέπεια (consistency): Ο παράγοντας αυτός, που προστέθηκε σχετικά πρόσφατα, το 2018, αναφέρεται στη επίτευξη όλων των παραπάνω σε βάθος χρόνου.
Με απλά λόγια, όταν ένα κατάλυμα ή εστιατόριο έχει πολλές, θετικές και πρόσφατες κριτικές, τότε λαμβάνει υψηλότερη βαθμολογία καθώς ενισχύει τη σιγουριά για την τρέχουσα εμπειρία που μπορεί να προσφέρει.
Η αμερικάνικη πλατφόρμα παρέχει τη δυνατότητα διαγραφής του προφίλ και δημιουργίας νέου (π.χ. για μία επιχείρηση που έχει ως επί το πλείστον κακές κριτικές), αλλά μόνο στην περίπτωση που αυτή αλλάξει ιδιοκτησιακό καθεστώς ή έχει υποστεί ριζική ανακαίνιση. Βέβαια, αυτή η εναλλακτική δεν συνιστάται καθώς η επιχείρηση ξεκινά ξανά από το μηδέν, γεγονός που θα επηρεάσει δυσμενώς την κατάταξή της.
Το ίδιο το Tripadvisor διατείνεται ότι οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους θα πρέπει να: α) αξιοποιήσουν τα σχόλια των ταξιδιωτών, β) αποκτήσουν περισσότερες κριτικές και γ) καταγράψουν άμεσα και απαντούν στις κριτικές.
Το προφίλ της επιχείρησης στο Tripadvisor θα πρέπει να είναι ενημερωμένο και άρτιο (π.χ. πολλές και ποιοτικές φωτογραφίες, βίντεο, αναλυτική περιγραφή και παράθεση παροχών και στοιχείων επικοινωνίας), ενώ δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καλλιεργεί ψευδείς προσδοκίες, κάτι που μπορεί να οδηγήσει στη δυσαρέσκεια του επισκέπτη και κατ’ επέκταση σε αρνητική κριτική.
Το Tripadvisor προσφέρει τριών ειδών ταξινομήσεις (εμφανίζονται πάνω δεξιά όταν κάνουμε αναζήτηση ανά περιοχή), προκειμένου να βοηθήσει τους χρήστες να πάρουν σωστές αποφάσεις (σ.σ. συνήθως στην κορυφή της λίστας εμφανίζονται τα «χορηγούμενα»):
α) ποιότητα-τιμή (best value – συνυπολογίζει παράγοντες όπως αξιολογήσεις, τιμές, διαθεσιμότητα, προτιμήσεις του συγκεκριμένου χρήστη και πρόσφατη δραστηριότητά του στο site),
β) κατάταξη από ταξιδιώτες (traveler ranked – βασίζεται αποκλειστικά στις αξιολογήσεις και στο Tripadvisor Popularity Index),
γ) απόσταση από το κέντρο της πόλης (εμφανίζονται πρώτα όσα είναι πιο κοντά στην πόλη).
Πηγή: Διαδικτυακές Κριτικές. Σύμμαχος ή Εφιάλτης;