Για τους περισσοτέρους, το όνομα Sam Walton είναι μάλλον άγνωστο. Στην Αμερική, ωστόσο, αυτός ο αυτοδημιούργητος επιχειρηματίας, που κάποια στιγμή έφθασε να είναι ο πιο πλούσιος Αμερικάνος, είναι ένας θρύλος. Το δημιούργημά του, η Walmart, είναι σήμερα η μεγαλύτερη -σε τζίρο- λιανεμπορική επιχείρηση παγκοσμίως, απασχολώντας 2,2 εκατ. υπαλλήλους.
Ο Sam Walton δεν παρέλειψε να συνοψίσει τα 10 μυστικά της επιτυχίας του, τα οποία θα πρέπει να διδάσκονται στα πανεπιστήμια:
1) Παρέμεινε ταγμένος σε αυτό που κάνεις. Νομίζω ότι ξεπέρασα κάθε προσωπική μου αδυναμία με το πάθος που έδειχνα στη δουλειά μου. Δεν ξέρω αν γεννιέσαι με αυτό το πάθος ή αν μπορείς να το μάθεις. Αλλά ξέρω ότι το χρειάζεστε. Αν αγαπάς τη δουλειά σου, θα είσαι εκεί έξω κάθε μέρα προσπαθώντας να την κάνεις όσο το δυνατόν καλύτερα, και πολύ σύντομα όλοι γύρω σου θα κολλήσουν το πάθος από σένα, σαν πυρετός.
2) Μοιράσου τα κέρδη με τους "associates". Με τη σειρά τους, θα σας αντιμετωπίζουν ως συνεργάτες και όλοι μαζί θα υπεραποδώσετε. Ενθαρρύνετε τους συνεργάτες σας να έχουν μερίδιο στην εταιρεία. Προσφέρετε μετοχές με έκπτωση και παραχωρήστε τους μετοχές για τη συνταξιοδότησή τους. Είναι το καλύτερο πράγμα που κάναμε ποτέ.
3) Αναζήτησε συνέχεια τρόπους ώστε να παρακινείς τους συνεργάτες σου. Σκεφτείτε συνεχώς, μέρα με τη μέρα, νέους και πιο ενδιαφέροντες τρόπους για να παρακινήσετε και να προκαλέσετε τους συνεργάτες σας. Θέστε υψηλούς στόχους, ενθαρρύνετε τον ανταγωνισμό και στη συνέχεια κρατήστε το σκορ. Βάλτε στοιχήματα με εξωφρενικά κέρδη. Αν τα πράγματα παραμείνουν στάσιμα, κατεβάστε ιδέες - βάλτε τους διευθυντές να ανταλλάσσουν πόστα μεταξύ τους. Μην γίνετε προβλέψιμοι.
4) Επικοινώνησε τακτικά με τους συνεργάτες σου, μην τους κρατάς στο σκοτάδι. Όσο περισσότερα γνωρίζουν, τόσο περισσότερα θα καταλάβουν. Όσο περισσότερο καταλαβαίνουν, τόσο περισσότερο θα νοιάζονται. Οταν νοιαστούν, δεν υπάρχει κανένας λόγος να τους σταματήσει κανείς. Αν δεν εμπιστεύεστε τους συνεργάτες σας να γνωρίζουν τι συμβαίνει, θα καταλάβουν ότι δεν τους θεωρείτε πραγματικά συνεργάτες.
5) Eκτίμησε αυτά που κάνουν, επιβράβευσέ τους. Ένας μισθός και ένα δικαίωμα αγοράς μετοχών εξαγοράζουν ένα κλάσμα αφοσίωσης. Αλλά σε όλους μας αρέσει να μας λένε πόσο πολύ κάποιος εκτιμά αυτό που κάνουμε. Μας αρέσει να το ακούμε συχνά, και ειδικά όταν έχουμε κάνει κάτι για το οποίο είμαστε πραγματικά περήφανοι. Είναι απολύτως δωρεάν - και αξίζει μια περιουσία.
6) Γιόρτασε τις επιτυχίες και όχι μόνο. Μην παίρνετε τον εαυτό σας τόσο σοβαρά. Χαλαρώστε και όλοι γύρω σας θα χαλαρώσουν. Διασκεδάστε. Δείξτε ενθουσιασμό. Όταν αποτύχετε, φορέστε μια στολή και τραγουδήστε ένα ανόητο τραγούδι. Τότε κάντε και τους άλλους να τραγουδήσουν μαζί σας.
7) Ακουσε τους ανθρώπους σου και ενθάρρυνέ τους να εκφραστούν. Οι άνθρωποι στην πρώτη γραμμή είναι οι μόνοι που γνωρίζουν πραγματικά τι συμβαίνει εκεί έξω. Καλύτερα να μάθετε τι ξέρουν. Αυτό είναι πραγματικά το νόημα της ολικής ποιότητας. Ακούστε τους λοιπόν.
8) Ξεπέρασε τις προσδοκίες των πελατών σου. Αν το κάνετε, θα επιστρέφουν ξανά και ξανά. Δώστε τους αυτό που θέλουν - και λίγο παραπάνω. Δώστε τους να καταλάβουν ότι τους εκτιμάτε. Διορθώστε τα λάθη σας και μην δικαιολογείστε - ζητήστε συγγνώμη. Οι δύο πιο σημαντικές λέξεις που έγραψα ποτέ ήταν στην πρώτη μου ταμπέλα στο Wal-Mart: "Εγγυημένη ικανοποίηση". Βρίσκονται ακόμα εκεί, και έχουν κάνει όλη τη διαφορά.
9) Ελεγξε τα έξοδά σου καλύτερα από τους ανταγωνιστές σου. Εδώ είναι που μπορείτε πάντα να βρείτε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για 25 συναπτά έτη -πολύ πριν η Wal-Mart γίνει γνωστή ως ο μεγαλύτερος λιανοπωλητής της χώρας- κατατασσόμασταν πρώτοι στον κλάδο μας για τη χαμηλότερη αναλογία εξόδων προς πωλήσεις. Μπορείτε να κάνετε πολλά διαφορετικά λάθη και να ανακάμψετε, αν έχετε μια αποτελεσματική λειτουργία.
10) Κολύμπησε ανάποδα. Αγνοήστε τη συμβατική σοφία. Αν όλοι οι άλλοι το κάνουν με έναν τρόπο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να βρείτε τη δική σας θέση πηγαίνοντας αντίθετα. Πολλοί θα σας πουν ότι οδεύετε προς τη λάθος κατεύθυνση. Υποθέτω ότι όλα αυτά τα χρόνια, αυτό που άκουγα πιο συχνά από οτιδήποτε άλλο ήταν: μια πόλη με πληθυσμό μικρότερο από 50.000 κατοίκους δεν μπορεί να υποστηρίξει ένα εκπτωτικό κατάστημα για πολύ καιρό.
Διάβασε ακόμα: Είμαι ο πελάτης που δεν θα επιστρέψει ποτέ {alertInfo}