Το AI chatbot εξυπηρέτησης πελατών για την εταιρεία ταχυμεταφορών DPD χρησιμοποίησε βωμολοχίες, είπε ένα αστείο, έγραψε ποίηση για το πόσο άχρηστο ήταν και επέκρινε την εταιρεία ως τη "χειρότερη εταιρεία παράδοσης στον κόσμο", μετά από προτροπή ενός απογοητευμένου πελάτη…
Ο Ashley Beauchamp, πιανίστας και μαέστρος με έδρα το Λονδίνο, δημοσίευσε στο Χ (πρώην Twitter) τη συνομιλία του με το chatbot, με την ανάρτησή του να γίνεται viral με 1,3 εκατομμύρια προβολές και πάνω από 20 χιλιάδες likes.
Ο χιουμοριστικός διάλογος εγείρει αμφιβολίες και ερωτηματικά, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη έχει διεισδύσει σε κάθε τομέα της ζωής -από την τέχνη μέχρι την εκπαίδευση και τις επιχειρήσεις- ειδικά με την εισαγωγή του chatbot ChatGPT. Οι εταιρείες έχουν στραφεί στην τεχνητή νοημοσύνη για να εξορθολογίσουν την εργασία τους, εν μέσω μιας συνεχιζόμενης συζήτησης σχετικά με το πόσο αποτελεσματικά είναι τα ρομπότ στην αντικατάσταση των ανθρώπων ή αν εντέλει η τεχνητή νοημοσύνη θα μας ξεπεράσει.
Οντας απογοητευμένος ο Beauchamp καθώς δεν έλαβε ενημέρωση σχετικά με το πού είναι το δέμα του, έγραψε "αυτό είναι εντελώς άχρηστο!" και ζήτησε να μιλήσει σε έναν άνθρωπο, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Τότε αποφάσισε να παίξει με το bot και του ζήτησε να πει ένα αστείο: "Πώς λέτε ένα ψάρι χωρίς μάτια; Fsh!", απάντησε το ρομπότ.
Στη συνέχεια ο Beauchamp ζήτησε από το chatbot να γράψει ένα ποίημα για ένα άχρηστο chatbot, να βρίσει τον εαυτό του και να επικρίνει την εταιρεία - όλα αυτά τα έκανε. Το bot αποκάλεσε την DPD τη "χειρότερη εταιρεία διανομής στον κόσμο" και μονολόγησε στο ποίημά του ότι "υπήρχε κάποτε ένα chatbot που λεγόταν DPD, το οποίο ήταν άχρηστο, ο χειρότερος εφιάλτης ενός πελάτη".
Ένας εκπρόσωπος της DPD δήλωσε ότι "εμφανίστηκε ένα σφάλμα μετά από μια ενημέρωση του συστήματος την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου - το στοιχείο τεχνητής νοημοσύνης απενεργοποιήθηκε αμέσως και επί του παρόντος ενημερώνεται"...