Νο. 7. Πώς η τεχνολογία έχει ''διαταράξει'' τα πέντε στάδια ενός ταξιδιού

Με το έτος 2024 προ των πυλών, ας ανατρέξουμε στα 10 πιο δημοφιλή άρθρα του marketing-tips.gr για την χρονιά που σιγά σιγά μας αφήνει. Στο Νο.7 λοιπόν βρίσκουμε την ανάρτηση "Πώς η τεχνολογία έχει ''διαταράξει'' τα πέντε στάδια ενός ταξιδιού" (4.850 εμφανίσεις).

Τα παλιά τα χρόνια, η ανάγκη για να πάμε διακοπές μπορούσε να ενεργοποιηθεί από μία καρτ ποστάλ που έπεσε στα χέρια μας, ένα άρθρο ή διαφήμιση στην εφημερίδα-περιοδικό ή έναν φίλο που μόλις γύρισε από τις διακοπές.

Κατόπιν, επιστρατεύαμε το περιοδικό «Διακοπές» (οι παλαιότεροι θα το θυμούνται), ενώ ρωτούσαμε γνωστούς και συγγενείς για να συλλέξουμε πληροφορίες. Αναπόφευκτα καταλήγαμε στο τουριστικό γραφείο, που λειτουργούσε ως καθοδηγητής γνώμης, για να κάνουμε κράτηση.

Απαραίτητο αξεσουάρ των διακοπών ήταν τότε η φωτογραφική μηχανή και φυσικά οι καρτ ποστάλ που στέλναμε σε φίλους ή κρατούσαμε εμείς οι ίδιοι για να μας ενθυμίσουν τις διακοπές.

Σήμερα, ωστόσο, η τεχνολογία έχει επιφέρει κοσμογονικές αλλαγές. Η ανάγκη μπορεί απλώς να ενεργοποιηθεί από μία εντυπωσιακή φωτογραφία στο Instagram, μία ανάρτηση στο Facebook, ένα βίντεο στο YouTube, ακόμα και από το σχόλιο ενός ''φίλου''.

Αμέσως μετά «αναλαμβάνουν δράση» το TripAdvisor, η Booking και όλες αυτές οι ιστοσελίδες που φιλοξενούν κριτικές. Φυσικά, η κράτηση γίνεται, τις περισσότερες φορές, ηλεκτρονικά, είτε απευθείας από την εταιρική ιστοσελίδα είτε μέσω των ηλεκτρονικών μεσαζόντων. 

Κατά τη διάρκεια των διακοπών, το smart phone (με κάμερα υψηλής ευκρίνειας) αποτελεί προέκταση του χεριού μας (π.χ. για να συλλέξουμε πληροφορίες για αξιοθέατα, αλλά και να δούμε τι γίνεται στον κόσμο). 

Αναρτήσεις, φωτογραφίες και σύντομα βίντεο ανεβαίνουν για να κοινοποιήσουμε την παρουσία μας στον προορισμό, ενίοτε για να κάνουμε τους άλλους να ζηλέψουν, και φυσικά να αποσπάσουμε πολλά likes ή σχόλια. Πλέον οι αναρτήσεις, και όχι το ταξίδι, είναι ο προορισμός - δεν είναι λίγοι αυτοί που πάνε ολιγοήμερες διακοπές μόνο για να βγάλουν φωτογραφίες, για την ακρίβεια να βγάλουν την τέλεια φωτογραφία. 

Μετά το πέρας του ταξιδιού, στο ακροτελεύτιο στάδιο, φροντίζουμε να επιβραβεύσουμε ή να τιμωρήσουμε επιχειρήσεις ανεβάζοντας reviews ή ακόμα και να επεξεργαστούμε τις αναρτήσεις που θα κάνουμε.

Διαβάστε ακόμη: Νο.8. Πώς απαντά 5* ξενοδοχείο της Κρήτης σε κακές κριτικές...


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia