Έχει περάσει μόλις ένας χρόνος από τότε που η πρόσβαση στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI), που αναμφίβολα συνιστά το buzzword της χρονιάς, έγινε ευρέως διαθέσιμη, ωστόσο όλο και περισσότερες επιχειρήσεις σπεύδουν να το εξερευνήσουν.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, πάνω από το 80% των Αμερικανών marketers έχουν πειραματιστεί με την τεχνολογία AI, χρησιμοποιώντας την για την εξατομίκευση του περιεχομένου, την αποκάλυψη βαθύτερων γνώσεων σχετικά με τις ανάγκες των πελατών και τη βελτίωση της συνολικής τους εμπειρίας.
Για να κατανοήσουμε τη σημασία του ChatGPT στον τουρισμό, πρέπει πρώτα να γνωρίζουμε τι είναι το ChatGTP και πώς λειτουργεί. Το ChatGTP είναι ένα chat bot που τροφοδοτείται από τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI). Τα γενετικά μοντέλα AI χρησιμοποιούν μια μεγάλη δεξαμενή δεδομένων για τη δημιουργία κειμένου, εικόνων και βίντεο.
Το ChatGPT, του οποίου η βασική έκδοση παρέχεται -ακόμα-δωρεάν, χρησιμοποιεί NLP (επεξεργασία φυσικής γλώσσας) για να δημιουργεί διαλόγους όπως των ανθρώπων. Μπορεί να απαντά σε ερωτήσεις και να δημιουργεί διαφορετικό γραπτό υλικό, όπως αναρτήσεις στα social media. Μπορεί να συνομιλεί, να γράφει άρθρα, να συντάσσει αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Τα οφέλη του ChatGPT για τον τουρισμό είναι πολλαπλά. Τα πιο σημαντικά από αυτά είναι πέντε:
Μείωση κόστους. Το ChatGPT έχει τη δυνατότητα να μειώσει το κόστος (και τον απαιτούμενο χρόνο) για τις επιχειρήσεις. Μπορεί να ελαφρύνει το φόρτο εργασίας της ομάδας εξυπηρέτησης πελατών, καθώς χειρίζεται πολλά κοινά ερωτήματα και ζητήματα. Αυτό επιτρέπει στο προσωπικό να επικεντρωθεί σε πιο δύσκολες ερωτήσεις που απαιτούν ανθρώπινη παρουσία.
Δημιουργία περιεχομένου. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία αναρτήσεων στα social media ή άρθρων στο site, μειώνοντας περαιτέρω την ανάγκη για πρόσληψη επιπρόσθετου προσωπικού. Για παράδειγμα, μπορεί να προσδώσει ιδέες για αναρτήσεις στο blog (π.χ. "δημιούργησε μια λίστα με 15 ιδέες για το blog του ξενοδοχείου μου στα Χανιά").
Αυξημένη ικανοποίηση πελατών. Το ChatGPT είναι διαθέσιμο άμεσα και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Οι πελάτες λαμβάνουν υποστήριξη χωρίς αναμονή και μπορούν να έχουν πρόσβαση σε (σχετικά) ακριβείς και προσωποποιημένες πληροφορίες (π.χ. σχετικά με τιμές, αξιοθέατα).
Συλλογή-ανάλυση δεδομένων. Το ChatGPT έχει μια ακόμη πολύτιμη ικανότητα: τη συλλογή δεδομένων. Όλες οι συνομιλίες αποθηκεύονται και είναι προσβάσιμες, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να αναλύουν τις πληροφορίες που παρέχουν οι πελάτες κατά τη διάρκεια των συνομιλιών τους με το chatbot. Οι πληροφορίες αυτές μπορεί να είναι πολύτιμες για τη διαμόρφωση στρατηγικών, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και την κατανόηση αναγκών και προτιμήσεων των πελατών.
Πολύγλωσση αλληλοεπίδραση. Οι εταιρείες στον τομέα του τουρισμού είναι πιθανό να έχουν πελάτες από όλο τον κόσμο. Το ChatGPT μπορεί να είναι εξαιρετικά χρήσιμο εδώ, καθώς μπορεί να επικοινωνεί ελεύθερα σε πολλές ευρέως ομιλούμενες γλώσσες.
Βελτίωση κατάταξης. Ένας μεγάλος όγκος φρέσκου και ελκυστικού περιεχομένου, τόσο στο site όσο και στο blog, μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την κατάταξη-ορατότητα μιας εταιρείας στα αποτελέσματα αναζήτησης (SEO). Συν τοις άλλοις, παρέχει απλόχερα ιδέες για τη χρήση κατάλληλων τίτλων, επικεφαλίδων, λεζάντων, ακόμα και meta descriptions.
Review management. Το προσωπικό του ξενοδοχείου ξοδεύει σημαντικό χρόνο για να απαντά σε διαδικτυακές κριτικές και σχόλια στα social media. Τώρα ωστόσο μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη – παρόλα αυτά, ο επέμβαση του ανθρώπινου παράγοντα κρίνεται επιβεβλημένη.