Τα ψώνια στα IKEA συνιστούν μια μοναδική αγοραστική εμπειρία. Τα δαιδαλώδη καταστήματά της, που μας παρακινούν να περάσουμε από παντού -και από το εστιατόριο (νηστικό αρκούδι, εξάλλου, δεν χορεύει…) με τα φημισμένα κεφτεδάκια- για να φθάσουμε στα ταμεία (αυξάνοντας κατακόρυφα τις αυθόρμητες αγορές – σε αυτό συμβάλλουν και τα συσκευασμένα τρόφιμα που βρίσκονται εκεί), μπορεί για κάποιους να είναι βαρετά και κουραστικά. Η αλήθεια πάντως είναι ότι η έλλειψή τους δείχνει να ενοχλεί τους καταναλωτές…
Όταν λοιπόν η σουηδική εταιρεία αποφάσισε να ανοίξει περισσότερα καταστήματα -μικρότερα σε μέγεθος- μέσα στις πόλεις, υιοθετώντας μια πιο «λιτή προσέγγιση», χωρίς λαβύρινθους, στοχεύοντας σε περιστασιακούς καταναλωτές και υπαλλήλους γραφείου (που προφανώς δεν θα είχαν το χρόνο ή τη διάθεση να διασχίσουν όλο το κατάστημα για να προμηθευτούν 2-3 προϊόντα), οι καταναλωτές δυσανασχέτησαν.
Σε διάφορα focus groups που διενεργήθηκαν η εταιρεία διαπίστωσε προς έκπληξή της ότι πολλοί καταναλωτές ήταν θετικά προδιατεθειμένοι απέναντι στα καταστήματα-λαβύρινθους, που εδώ και δεκαετίες συνιστούν και το σήμα-κατατεθέν των ΙΚΕΑ. Ως εκ τούτου, η εταιρεία επανασχεδιάζει το εσωτερικό των καταστημάτων στα κέντρα των πόλεων για να προσομοιάζει με αυτά εκτός πόλης.