Η επιλογή εστιατορίου ή ταβέρνας, ιδιαίτερα όταν βρισκόμαστε σε διακοπές, συνιστά έναν δυσεπίλυτο γρίφο. Αυτό συχνά γίνεται πιο δύσκολο ακούγοντας διάφορες ιστορίες για τουρίστες αλλά και Ελληνες που έπεσαν θύματα επιτηδείων, που είχαν στήσει μια τουριστική παγίδα (tourist trap).
Πώς μπορούμε όμως να προφυλαχτούμε από όλους αυτούς τους κακούς επαγγελματίες της εστίασης που λυμαίνονται το χώρο; Σε γενικές γραμμές, όταν αναζητούμε ένα μέρος για να φάμε, θα πρέπει να προβληματιστούμε από τα εξής οκτώ πιθανά στοιχεία:
1. Κακές κριτικές και χαμηλή βαθμολογία. Αν υπάρχουν πολλές αρνητικές και αναλυτικές κριτικές, καλύτερα να το αποφύγετε. Βέβαια, η εικόνα μπορεί να είναι παραπλανητική καθώς πολλές κριτικές «μαγειρεύονται».
2. Κράχτες. Υπάρχουν ακόμα και σήμερα πολλά μαγαζιά που επιστρατεύουν κράχτες, προκειμένου να σπρώξουν τους ανυποψίαστους πελάτες στο εσωτερικό του καταστήματος. Αν τους δείτε, μακριά…
3. Ύφος μαγαζιού. Αποφύγετε μαγαζιά που δεν έχουν μια ξεκάθαρη ταυτότητα. Αυτά τα μαγαζιά σερβίρουν από πίτσα και σουβλάκι, μέχρι ψάρι και καρμπονάρα. Το λίγο από όλα, μεταφράζεται σε λίγο από τίποτα.
4. Τουαλέτες. Η τουαλέτα είναι ο καθρέπτης της κουζίνας. Αν είναι βρόμικη ή παρατημένη (χωρίς τα απαραίτητα αναλώσιμα είδη), κάντε την με ελαφρά πηδηματάκια.
5. Μενού. Προτιμήστε μαγαζιά με σχετικά μικρά μενού, τα οποία χαρακτηρίζονται από εποχικότητα.
6. Τοποθεσία. Τις περισσότερες φορές τα κρυμμένα διαμάντια (hidden gems) είναι... καλά κρυμμένα και δεν βρίσκονται σε δημοφιλή τουριστικά σημεία, όπου τα κόστη φυσικά είναι ψηλότερα.
7. Διάταξη τραπεζιών. Αποφύγετε εστιατόρια που προσπαθούν -βάζοντας το ένα τραπέζι πολύ κοντά στο άλλο- να εκμεταλλευτούν κάθε σπιθαμή του χώρου, δυσκολεύοντας την κίνηση επισκεπτών (και σερβιτόρων), αλλά και καθιστώντας την εμπειρία τους λιγότερο «ιδιωτική».
8. Ωράριο και πελατεία. Αν ανοίγει από νωρίς, τότε πιθανόν να απευθύνεται σε τουρίστες. Την ίδια στιγμή, αν η πελατεία του μαγαζιού απαρτίζεται αποκλειστικά από τουρίστες (χωρίς ίχνος ντόπιου), τότε μάλλον συνιστά red flag.
Και κάτι τελευταίο (που μάλλον είναι προφανές), αν στο πάρκινγκ έχουν παρκάρει τουριστικά λεωφορεία, αυτό από μόνο του είναι καμπανάκι. Τα μαγαζιά αυτά εστιάζουν στην ποσότητα, (σχεδόν) ποτέ στην ποιότητα.
Διαβάστε ακόμη: Εστιατόρια. Γιατί πολλά αποτυγχάνουν στον πρώτο χρόνο;