Η άνοδος των nano-influencers

Όσο μεγαλύτερος είναι ένας influencer, τόσο πιο επωφελές είναι για μια μάρκα να συνεργαστεί μαζί του, σωστά; Όχι απαραίτητα.

Οι influencers έχουν γίνει μια ισχυρή δύναμη που διαμορφώνει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και οδηγεί τις πωλήσεις. Με τους πολυάριθμους ακολούθους τους και το ελκυστικό περιεχόμενό τους, οι influencers θεωρούνται συχνά ως η πηγή για συστάσεις προϊόντων και έμπνευση για τον τρόπο ζωής. Ωστόσο, ένας νέος τύπος επηρεαστών κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα – ο nano-influencer.


Στην αρχή, ήταν κοινή πεποίθηση ότι όσο μεγαλύτερος είναι ένας influencer, τόσο πιο επωφελής είναι για μια μάρκα η συνεργασία μαζί του. Τελικά, όμως, έγινε φανερό ότι οι mega και macro-influencers δεν μπορούν να προσεγγίσουν κάθε κοινό που υπάρχει. Επίσης, είναι απρόσιτοι για τις μικρότερες επιχειρήσεις με περιορισμένους προϋπολογισμούς για μάρκετινγκ.

Το κοινό έχει αρχίσει να μην εμπιστεύεται, όπως εμπιστευόταν τους μεγάλους influencers, καθώς πλέον έχει αποκτήσει μεγαλύτερη επίγνωση των τρόπων με τους οποίους λειτουργεί το influencer marketing. Άλλωστε, υπήρξαν κάποιες περιπτώσεις κατά τις οποίες όλοι αυτοί έθεσαν σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη του κοινού τους με ψευδείς διαφημιστικές υποσχέσεις, οπότε οι οπαδοί τους έχουν γίνει πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις πληροφορίες που διαδίδουν.

Ποιοι είναι οι nano-influencers;

Υπάρχουν διάφοροι ορισμοί για τους nano-influencers. Ωστόσο, η διαφορά έγκειται κυρίως στον αριθμό των followers που πρέπει να έχει ένας nano-influencer. Το κατώτερο όριο ξεκινά συνήθως από 500 έως 1.000 followers με το μέγιστο να φτάνει τους 5.000-10.000.

Οι nano-influencers είναι καθημερινοί άνθρωποι που έχουν δημιουργήσει ένα μικρό αλλά αφοσιωμένο κοινό γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς influencers, οι nano-influencers δεν είναι διασημότητες ή ειδικοί του κλάδου. Αντίθετα, είναι σχετικοί και αυθεντικοί, με ισχυρή αίσθηση κοινότητας και εμπιστοσύνης μεταξύ των οπαδών τους.


Γιατί έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο;

Ηδη από το 2017, η Stackla διεξήγαγε έρευνα σε 2.000 ενήλικες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Αυστραλία για να διαπιστώσει ότι το 86% από αυτούς θεωρεί την αυθεντικότητα εξαιρετικά σημαντική για μια μάρκα. Παράλληλα, αποδείχθηκε ότι οι καταναλωτές μπορούν να ξεχωρίσουν το αυθεντικό περιεχόμενο των χρηστών από το περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί από μια μάρκα και το 57% από αυτούς δεν βλέπουν το περιεχόμενο των brands ως αυθεντικό.

Έτσι, φαίνεται ότι το περιεχόμενο που δημιουργείται από τους καταναλωτές θα τύχει καλύτερης υποδοχής από το περιεχόμενο που δημιουργείται από μια μάρκα. Είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους οι nano-influencers έχουν αντίκτυπο.

Διαβάστε ακόμη: Influencer marketing. Πότε μπορεί να είναι επικερδής για ένα ξενοδοχείο;

Οι nano-influencers θεωρούνται επίσης πιο αυθεντικοί και γνήσιοι. Δεν έχουν ως κίνητρο μόνο τα χρήματα ή τη φήμη, αλλά μάλλον το πάθος τους για τη θέση τους και την επιθυμία τους να μοιραστούν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους με άλλους. Αυτή η αυθεντικότητα και η γνησιότητα εκτιμώνται ιδιαίτερα από τους οπαδούς τους και τους κάνουν πιο πιθανό να εμπιστευτούν τις συστάσεις τους.

Επίσης, λόγω του ότι έχουν λιγότερους οπαδούς, είναι σε θέση να οικοδομήσουν καλύτερες και ισχυρότερες σχέσεις με την κοινότητα γύρω τους. Μπορεί ακόμη και να είναι φίλοι, μέλη της οικογένειας ή γνωστοί με τους οπαδούς τους που μοιράζονται ένα κοινό ενδιαφέρον ή πάθος.

Οι nano-influencers εμπλέκονται έντονα με τους followers τους και ανταποκρίνονται σε σχόλια/μηνύματα και ζητούν ανατροφοδότηση. Εξαιτίας αυτού, θεωρούνται σχετικοί και αξιόπιστοι. Δεν θεωρούνται διασημότητες ή επηρεαστές που πληρώνονται για να προωθήσουν προϊόντα. Η έρευνα δείχνει ότι, παρόλο που οι αναρτήσεις τους έχουν μικρότερη εμβέλεια, το περιεχόμενό τους έχει υψηλότερο ποσοστό εμπλοκής.

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο έχουν τόσο μεγάλη επιρροή είναι ότι έχουν εξειδικευμένο κοινό. Συχνά επικεντρώνονται σε ένα συγκεκριμένο θέμα ή ενδιαφέρον και οι οπαδοί τους ενδιαφέρονται επίσης για αυτή τη θέση. Αυτό σημαίνει ότι όταν ένας nano-influencer συνιστά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, είναι πιο πιθανό να είναι σχετικό και χρήσιμο για τους οπαδούς του.


Γιατί να συνεργαστείτε μαζί τους;

Δεδομένου ότι απευθύνονται σε ένα πιο αφοσιωμένο (και συγκεκριμένο) κοινό, αποτελούν ένα μεγάλο πλεονέκτημα για κάθε επιχείρηση. Καθώς θεωρούνται πιο αυθεντικοί, η εμπλοκή τους με οποιοδήποτε προϊόν θα γίνει αντιληπτή με πιο θετικό τρόπο από τους οπαδούς τους.

Επιπλέον, είναι πιο αποδοτικοί από πλευράς κόστους, καθώς συχνά είναι έτοιμοι να κάνουν μια ανάρτηση με αντάλλαγμα δωρεάν προϊόντα ή χρεώνουν λιγότερο από τους macro-, mega- και mid-tier influencers, ενώ έχουν υψηλότερο ποσοστό εμπλοκής. Ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να αποδειχθούν ένα εξαίρετο εργαλείο μάρκετινγκ και προώθησης για μικρές-μεσαίες εταιρείες ή επιχειρήσεις που απευθύνονται σε μικρές-εξιδεικευμένες αγορές. 


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia