Μια ανάρτηση στο LinkedIn μου ενθύμισε τον τρίτο (από 12 συνολικά) κανόνα επιτυχίας του Willard Marriott, που μας έλεγε: «γιορτάστε τις επιτυχίες των ανθρώπων σας, όχι τις δικές σας». Επρόκειτο για ένα ξενοδοχείο που έκανε μια ανάρτηση για να «γιορτάσει» την προαγωγή στελέχους του, στη θέση του room division manager.
Πόσο ωραία χειρονομία και πόσο επιδραστική. Και συνάμα, πόσο σπάνια… Ελάχιστες δυστυχώς επιχειρήσεις κάνουν τέτοιες αναρτήσεις. Οι περισσότερες περιορίζονται σε αναρτήσεις προωθητικού χαρακτήρα (με αποτέλεσμα να είναι απόλυτα προβλέψιμες), όταν θα έπρεπε να σκεφτούν out-of-the-box.
Πριν από χρόνια, όταν εξέδωσα ένα βιβλίο, αφού το δώρισα στον εργοδότη μου, ρώτησα την κοπέλα που ήταν υπεύθυνη για τα social media, αν θα το ανέβαζε: «Θα ρωτήσω, αλλά δεν νομίζω ότι μπορεί να γίνει. Δεν τα κάνουμε αυτά εμείς» ήταν η απάντησή της… Και φυσικά δεν έγινε!
Μια τέτοια ανάρτηση έχει πολλαπλούς αποδέκτες: το ίδιο το στέλεχος, που αισθάνεται ότι είναι σημαντικό, το εν δυνάμει εργατικό δυναμικό (που θα προτιμούσε να εργαστεί σε ένα περιβάλλον όπου υιοθετείται η πρακτική του promotion from within) και φυσικά οι επισκέπτες, που θα διαμορφώσουν μια καλή εικόνα, όσον αφορά τα εργασιακά, για την συγκεκριμένη επιχείρηση.
Εν κατακλείδι, τα social media είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση. Αρκεί βέβαια να μπορεί και να ξέρει να το αξιοποιήσει…