Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να αναβαθμίσετε την ιστοσελίδα σας και είστε ανάμεσα σε δύο εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων, για τις οποίες έχετε ακούσει κολακευτικά σχόλια.
Κατά την έρευνά σας διαπιστώνετε ότι η μία από αυτές, έστω η Α εταιρεία, έχει μια όμορφη ιστοσελίδα ενώ διαφημίζεται και συχνά στο διαδίκτυο. Την ίδια στιγμή κάνει και αρκετές αναρτήσεις προωθητικού χαρακτήρα.
Ωστόσο, η εταιρεία Β έχει υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση. Πέρα από την «περιποιημένη» ιστοσελίδα, που παραθέτει απλόχερα διάφορα tips, απαντήσεις σε FAQ, αλλά και παλαιότερες συνεργασίες με πελάτες (όπου υπάρχουν και testimonials), διατηρεί και ένα blog, το οποίο ενημερώνει τακτικά (μία ανάρτηση κάθε 10 μέρες). Επίσης, συμμετέχει ενεργά σε ένα σχετικό forum και σε σχετική σελίδα στο Facebook, όπου ανεβάζει τακτικά άρθρα, όχι απαραίτητα προωθητικά, με πολυποίκιλη θεματολογία: τα πιο συνηθισμένα λάθη σε μια ιστοσελίδα, πού πρέπει να δοθεί προσοχή, τάσεις, έρευνες σχετικά με το μέσο χρόνο που μένει ο χρήστης στο site και πολλά άλλα. Συν τοις άλλοις, ανεβάζει αραιά και πού podcast και ολιγόλεπτα επεξηγηματικά video.
Στην ερώτηση, τώρα, ποια εταιρεία είναι πιο πιθανό να επιλέξετε, η απάντηση είναι μάλλον ομόφωνη και προφανής: τη Β. Γιατί; Επειδή η εταιρεία αυτή εφαρμόζει το inbound marketing – σε αντίθεση με την Α, που κλίνει προς το outbound marketing.
Ως inbound marketing ορίζονται οι τρόποι προβολής μιας εταιρείας μέσω blogs, videos, infographics, eBooks, newsletters, SEO, social media marketing και άλλες μορφές content marketing. Μέσα από την παροχή «πολύτιμου περιεχομένου» η εταιρεία διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό, αποπνέει την εικόνα του ειδήμονα και εν τέλει πείθει τον χρήστη να την προτιμήσει.
Αντίθετα, το outbound marketing επενδύει σε πιο "παραδοσιακούς" (και μαζικούς) τρόπους προβολής, όπως διαφημίσεις (διαδικτυακές και μη), προωθητικά mails, πιεστική πώληση κ.λπ.
Διαβάστε ακόμη: Τι είναι το εσωτερικό μάρκετινγκ (internal marketing)