Πώς χειριζόμαστε ένα ρατσιστικό σχόλιο ή αίτημα πελάτη; Είναι πρέπον να του κλείσουμε την πόρτα ή πρέπει να κάνουμε τα στραβά μάτια και να τον εξυπηρετήσουμε, καθώς «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο» και μας πληρώνει;
Σε αυτό το δίλλημα πρέπει να μπήκε ένα σουβλατζίδικο στις Αχαρνές, το Μπερκέτι, όταν πελάτισσα παρήγγειλε και ζήτησε να μην της στείλουν τον "μελαμψό διανομέα". Η απάντηση του μαγαζιού ήρθε με μια φωτογραφία στα εταιρικά μέσα και ένα δυνατό μήνυμα, που έγινε viral.
Συγκεκριμένα, το μαγαζί ανήρτησε φωτογραφία με την ιδιοκτήτρια και τον Deep, «τον μελαμψό διανομέα», τονίζοντας πως είναι ένας αξιόλογος άνθρωπος αλλά και οικογένειά τους. Το εστιατόριο ζήτησε, επίσης, από την συγκεκριμένη πελάτισσα να μην παραγγείλει ξανά από τους ίδιους.
Η ανάρτηση του εστιατορίου:
"Να σας συστήσουμε τον Deep. Ο Deep δεν είναι απλώς διανομέας του Μπερκέτι...είναι ο πιο αξιόλογος άνθρωπος και πια οικογένειά μας. Και εσείς κυρία μου καλή που μας ζητήσατε να μη σας στείλουμε μελαμψό διανομέα...παρακαλούμε να μην ξαναπαραγγείλετε από εμάς. Δεν σας θέλουμε εμείς για πελάτισσα.
Με εκτίμηση
Η ομάδα του Μπερκέτι".
Μόλις έγινε γνωστή η είδηση, εκατοντάδες μπήκαν στην Google για να γράψουν την κριτική τους. Ολες οι πρόσφατες κριτικές είναι 1 ή 5 αστέρια, χωρίς σχόλια ή με ελάχιστες πληροφορίες. Οι κριτικές αρχικά ήταν μοιρασμένες, αν και φαινόταν να υπερτερούν οι αρνητικές (και αυτό είναι το ανησυχητικό) – με τη βαθμολογία, μέχρι την Κυριακή, να έχει πέσει στα 3,6.
Μερικές μάλιστα είναι αρκετά αιχμηρές, όπως «να πάτε στο Πακιστάν να βρείτε πελάτες» ή «ξέρεις πολύ καλά γιατί δεν θα ξαναπατήσουμε, έτσι;».
Δύο μέρες μετά, η κατάσταση φαίνεται ότι έχει αλλάξει (μάλλον έχουν ενεργοποιηθεί διάφορες ομάδες). Συνολικά τις τελευταίες μέρες έχουν προστεθεί (στις 100 κριτικές που είχε) άλλες 1.300 κριτικές, με όλες σχεδόν τις πιο "φρέσκες'' να είναι θετικές (η βαθμολογία πλέον έχει ανέβει στα 4,6).
Δυστυχώς η Google, για άλλη μια φορά, παραμένει εκτός νυμφώνος. Ο καθένας πλέον μπαίνει και βαθμολογεί χωρίς απαραίτητα να έχει αγοράσει από το εν λόγω μαγαζί. Υπάρχει μάλιστα και τύπος που έχει γράψει δύο πανομοιότυπες συναπτές, κακές, κριτικές. Είναι απορίας άξιον πώς μια εταιρεία τόσο ''προηγμένη'' να μην μπορεί να αντιληφθεί πότε οι κριτικές που αναρτώνται στη σελίδα της είναι αναξιόπιστες.
Διαβάστε ακόμη:
Πώς μια αεροπορική εταιρεία χειρίστηκε το (ρατσιστικό) αίτημα κυρίας...
Τα καρτελάκια με τα ονόματα των υπαλλήλων έχουν ρατσιστικό υπόβαθρο...