Ο Abhi Ramesh στεκόταν σε έναν οπωρώνα μήλων στην Πενσυλβάνια, έκπληκτος από το θέαμα που είχε μπροστά του. Υπήρχαν περισσότερα μήλα πεσμένα στο έδαφος παρά πάνω στα δέντρα, όλα προορισμένα να πεταχτούν. Ο αγρότης του εξήγησε ότι αυτοί οι απόλυτα βρώσιμοι καρποί θα αποθηκευτούν για ένα ή δύο μήνες, και αν δεν μπορούσαν να πωληθούν μέχρι τότε, θα απορρίπτονταν. Αυτή η ανησυχητική ανακάλυψη αποτέλεσε το ερέθισμα για μια επαναστατική ιδέα στο μυαλό του Abhi: τι θα γινόταν αν υπήρχε τρόπος να σωθούν αυτά τα "άσχημα" φρούτα και λαχανικά, αντί να πάνε χαμένα;
Ο σπόρος της Misfits Market, μιας εταιρείας που αργότερα θα αποτιμούνταν στο ιλιγγιώδες ποσό των 2 δισ. δολαρίων, είχε φυτευτεί. Ο Abhi έπιασε δουλειά, επικοινωνώντας με βιολογικές φάρμες στην περιοχή και χτίζοντας σχέσεις με τους αγρότες. Τους έπεισε να του πουλήσουν τα όχι και τόσο τέλεια προϊόντα τους σε πολύ χαμηλές τιμές και σύντομα, το διαμέρισμα στο στούντιό του γέμισε με «παράξενα» ροδάκινα, μήλα, ντομάτες και κρεμμύδια. Ρισκάροντας τα πάντα, ο Abhi έφτιαξε μια σελίδα προπαραγγελιών στο Shopify, ξόδεψε 150 δολάρια για ένα λογότυπο και επένδυσε 1.000 δολάρια σε διαφημίσεις.
Έφτασε μάλιστα στο σημείο να κάνει αίτηση για πέντε πιστωτικές κάρτες, συγκεντρώνοντας χρέος 150.000 δολαρίων για να χρηματοδοτήσει το όραμά του. Για καλή του τύχη, ένας στενός του φίλος, ο Edward Lando, μπήκε στη μέση ως επενδυτής-άγγελος, παρέχοντας στον Abhi τα απαραίτητα κεφάλαια για να αποπληρώσει το χρέος του και να επενδύσει στην ύπαρξη αποθεμάτων. Το Misfits Market ξεκίνησε ταπεινά, αποστέλλοντας μόλις πέντε κιβώτια προϊόντων την εβδομάδα, αλλά δεν άργησε να φτάσει τα 200 κιβώτια την εβδομάδα.
Το background του Abhi στην οικοδόμηση επιχειρήσεων, επιτυχημένων και μη, τον είχε προετοιμάσει για αυτή τη στιγμή. Το επιχειρηματικό του ταξίδι είχε ξεκινήσει στο κολέγιο, μεταπωλώντας βιβλία στο διαδίκτυο, και συνεχίστηκε με μια υπηρεσία διδασκαλίας SAT και ένα σεμινάριο εκμάθησης προγραμματισμού με την ονομασία Horizons School of Tech.
Αλλά παρά τα εγχειρήματα αυτά, ο Abhi επιθυμούσε κάτι πιο εντυπωσιακό. Αφού εργάστηκε ως αναλυτής επενδύσεων στην Apollo, εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων, αποφάσισε να κάνει το άλμα και να αφοσιωθεί πλήρως στην Misfits Market. Το στοίχημα απέδωσε καρπούς. Η Misfits Market, η οποία ξεκίνησε σε έναν μικροσκοπικό αποθηκευτικό χώρο 700 τ.μ. σύντομα επεκτάθηκε σε εγκαταστάσεις 10.000 τ.μ. μέσα σε μόλις ένα χρόνο. Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει πάνω από 1.000 υπαλλήλους και έχει συγκεντρώσει περισσότερα από 300 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.
Η αποστολή της Misfits Market είναι απλή: να κάνει τα υψηλής ποιότητας τρόφιμα πιο προσιτά και να σπάσει τον κύκλο της σπατάλης τροφίμων. Με την πώληση άσχημων βιολογικών προϊόντων σε 40% χαμηλότερες τιμές από τα παραδοσιακά παντοπωλεία, αλλά και την παράδοση απευθείας στην πόρτα των πελατών, η εταιρεία εκπληρώνει τον σκοπό της.
Ηθικά διδάγματα
Το εμπνευσμένο ταξίδι του Abhi Ramesh με την Misfits Market προσφέρει πολύτιμα μαθήματα για τους επιχειρηματίες: Αναζητήστε «παραμελημένα» προβλήματα και δημιουργήστε καινοτόμες λύσεις. Να είστε επίμονοι και τολμηροί, ακόμη και μπροστά στις αντιξοότητες. Αξιοποιήστε τις προηγούμενες εμπειρίες, τόσο τις επιτυχίες όσο και τις αποτυχίες, για να πάρετε πιο σωστές τις αποφάσεις.
Χτίστε σχέσεις και συνεργασίες για να στηρίξετε την επιχείρησή σας. Αγκαλιάστε το ρίσκο, αλλά αναζητήστε επίσης μέντορες, επενδυτές και συνεργάτες για να σας βοηθήσουν στην πορεία. Η ιστορία του Abhi αποδεικνύει ότι με αποφασιστικότητα, ανάληψη κινδύνου και λίγη τύχη, ακόμη και οι πιο αντισυμβατικές ιδέες μπορούν να μετατραπούν σε ακμάζουσες επιχειρήσεις. Το Misfits Market χρησιμεύει ως μια ισχυρή υπενθύμιση ότι μερικές φορές, οι μεγαλύτερες ευκαιρίες βρίσκονται στα πιο απροσδόκητα μέρη.