Ποιοτικές φωτογραφίες ξενοδοχείων. Αξία ανεκτίμητη

Ποιοτικές φωτογραφίες και βίντεο. 

Δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να μην αντιλαμβάνεται πόσο σημαντικά είναι αυτά σε μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου και όχι μόνο. Στην πράξη ωστόσο τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μολονότι η κατάσταση έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν και υπάρχουν καταλύματα με «τραγικές» φωτογραφίες. 

Και ως «τραγικές» χαρακτηρίζουμε τις φωτογραφίες που έχουμε τραβήξει εμείς οι ίδιοι με το κινητό ή απλώς έχουμε αναθέσει τη δουλειά στον ξάδερφο ή την ανιψιά που είναι ερασιτέχνης φωτογράφος…

Παλαιότερα ένα σημαντικό ποσοστό καταλυμάτων ήταν μέτριας έως κακής ποιότητας. Από τις εγκαταστάσεις έως τις παροχές και τις υπηρεσίες. Τότε υπήρχε η τάση -και μερικές φορές η απαίτηση- να γίνονται επεμβάσεις ωραιοποίησης και βελτίωσης των εικόνων με ηλεκτρονική επεξεργασία, σε τέτοιο βαθμό που κατέληγε σε παραποίηση (φωτ. 1-4). 


Σήμερα πλέον, η ανάγκη για «παραποίηση» μπορεί να μην είναι η ίδια, καθώς τα νέα καταλύματα και οι ανακαινίσεις που λαμβάνουν χώρα, είναι υψηλής ποιότητας και αισθητικής στη συντριπτική τους πλειοψηφία.

Ένας πολύ καλός φίλος, φωτογράφος στο επάγγελμα, μου είπε ότι όταν επισκέπτεται ένα ξενοδοχείο, το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να διαβάζει τα σχόλια στο βιβλίο επισκεπτών, που συνήθως βρίσκεται στη reception. Ετσι παίρνει την πιο αντικειμενική άποψη που μπορεί να πάρει κανείς, σχετικά με την ποιότητα των εικόνων με τις οποίες προβάλλεται το κατάλυμα.



Και συχνά διαβάζει φράσεις όπως: «Είναι πολύ καλύτερο από ό,τι φαίνεται στο website!», «Δεν έχει καμία σχέση με αυτό που δείχνει στο website. Είναι πολύ πιο ωραία!», «Το website σας αδικεί!».

Αυτό μάλιστα μπορεί να χαροποιεί τους ιδιοκτήτες, που άθελά τους εφαρμόζουν την αρχή underpromise & overdeliver (υπόσχονται λίγα, προσφέρουν περισσότερα), ωστόσο η αλήθεια είναι κατά τι διαφορετική, καθώς οι μέτριες φωτογραφίες επηρεάζουν δυσμενώς τις κρατήσεις. 

Η υψηλή ποιότητα των εικόνων στο site, που έχουν τραβηχτεί από έναν επαγγελματία φωτογράφο ξενοδοχείων, αυξάνει νομοτελειακά τις κρατήσεις (κατά 24%), τα έσοδα (κατά 40%) αλλά και τις τιμές (κατά 26% ανά διανυκτέρευση).



Μάλιστα μου παρέθεσε και δύο ενδεικτικά παραδείγματα. «Δε θέλω να κάνεις καλή φωτογράφηση, έτσι ώστε όταν έρθει ο πελάτης να δει πως είναι πολύ καλύτερα!», του είπε κάποτε ένας ιδιοκτήτης, ενώ ένας άλλος, σε άκρως τουριστικό νησί του διαμήνυσε: «Δεν έχω ανάγκη από καλή φωτογράφηση, γιατί ούτως ή άλλως είμαι συνέχεια γεμάτος!».

Ουκ ολίγες φορές, όπως μου εκμυστηρεύτηκε ο φωτογράφος, πολλοί επαγγελματίες αποδεικνύονται ότι είναι πολύ «ακριβοί στα πίτουρα και φθηνοί στο αλεύρι». «Σε μια ξενάγηση σε ξενοδοχείο με περηφάνια ο ιδιοκτήτης μου δείχνει με περηφάνεια έναν τεράστιο πολυέλαιο που κρέμεται πάνω απ’ τη ρεσεψιόν λέγοντας ότι κόστισε 15.000€. Όταν δε έλαβε την φωτογραφική μου προσφορά που είχε ύψος 4000€ την βρήκε ακριβή». «Ετερος ιδιοκτήτης μου έδειξε βράχια μέσα στη θάλασσα που κόστισαν και αυτά 15.000€. Την προσφορά μου για την φωτογράφιση των 5000€ την βρήκε πανάκριβη».


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia