Η Toblerone θα αναγκαστεί να αφαιρέσει την απεικόνιση της κορυφής του βουνού Matterhorn από τη συσκευασία της καθώς πλέον δεν θεωρείται αρκετά… ελβετική.
Η ελβετική σοκολάτα, που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1908, θα αποκτήσει σύντομα νέο σήμα στη συσκευασία της, καθότι αμφισβητείται η «εντοπιότητά» της, δεδομένου ότι ένα μέρος της παραγωγής της θα μεταβεί -για λόγους που έχουν να κάνουν με την καλύτερη διαχείριση της αυξημένης ζήτησης παγκοσμίως- στην Σλοβακία.
Ήδη από το 2017 ισχύουν στην Ελβετία αυστηροί κανόνες, που ορίζουν ότι μόνο τα γαλακτοκομικά προϊόντα που παρασκευάζονται ολοκληρωτικά (από ελβετικές πρώτες ύλες) μέσα στη χώρα μπορούν να φέρουν τα εθνικά σύμβολα ή άλλες ελβετικές εικόνες – για τα δε τρόφιμα ο νόμος είναι σχετικά πιο ελαστικός καθώς επιτρέπει τουλάχιστον το 80% να χρησιμοποιεί τοπικές πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με την Mondelez, στην οποία ανήκει η Toblerone, η εικόνα του βουνού ύψους 4.478 μέτρων, που ήταν η ιδιαίτερη πατρίδα του σοκολατοποιού Theodor Tobler, θα αντικατασταθεί μετά από μισό αιώνα από ένα σχέδιο μιας απλής βουνοκορφής, συν την υπογραφή του ιδρυτή της, Tobler.
Διαβάστε ακόμη: Η "συρρίκνωση" της Toblerone προκαλεί κύμα αντιδράσεων στην Βρετανία
Πάνω δε στη συσκευασία με το χαρακτηριστικό τριγωνικό σχήμα θα αναγράφεται η φράση «ιδρύθηκε στην Ελβετία» αντί για «(προϊόν) της Ελβετίας».
Σύμφωνα με έρευνες, ο συσχετισμός με την Ελβετία μπορεί να αυξήσει έως και κατά 20% την τιμή ενός προϊόντος (50% για αγαθά πολυτελείας). Με άλλα λόγια, η σήμανση «Swiss» είναι περιζήτητη, αλλά η κατάχρησή της, τόσο στην Ελβετία όσο και στο εξωτερικό, είχε σαν αποτέλεσμα να πλήττεται η αξιοπιστία της.
Διαβάστε ακόμη: Toblerone και αεροδρόμια. Μια γλυκιά σχέση αγάπης...