Ποια είναι η Generation Alpha

Στην αρχή ήταν οι baby boomers (1946-1964). Μετά ήρθε η Gen X (1965-1985), οι Millennials (1985-1995) και η Gen Z (1996-2012). Ποια είναι όμως η νέα γενιά που γεννήθηκε μετά το 2013; Η γενιά αυτή ονομάζεται Generation Alpha, της οποίας το βασικό χαρακτηριστικό είναι ότι γεννήθηκε με το ίντερνετ.

Στη γενιά αυτή ανήκουν τα παιδιά με έτος γέννησης από το 2013 (ορισμένοι την τοποθετούν από το 2010) έως το 2025, ούσα η πρώτη αμιγώς γενιά που γεννήθηκε μέσα στη νέα χιλιετία – εξ ου και η ονομασία Alpha, από το πρώτο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα μέλη αυτής της γενιάς, που μεγαλώνουν δίπλα σε μια οθόνη, θα είναι πιο ανυπόμονα, καθώς θα περιμένουν ότι οι ανάγκες τους θα ικανοποιούνται άμεσα. 

Η γενιά Alpha αναφέρεται μερικές φορές ως η γενιά των "ψηφιακών ιθαγενών" (ορισμένοι την χαρακτηρίζουν ως Generation C, όπου C αναφέρεται στον Covid), καθώς μεγαλώνει σε έναν κόσμο που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από την τεχνολογία και την ψηφιακή επικοινωνία. 

Είναι πιθανό να είναι πολύ άνετοι με τα smartphones, τα tablets και άλλες ψηφιακές συσκευές από πολύ νεαρή ηλικία και μπορεί να έχουν διαφορετικές προσδοκίες σχετικά με την τεχνολογία και τον ρόλο της στην καθημερινή ζωή από ό,τι οι προηγούμενες γενιές.

Ηδη τα μεγάλα brands έχουν καταστρώσει στρατηγικές για να προσεγγίσουν την αγορά αυτή (αν και κινούνται με προσοχή, ελέω της νεαρής ηλικίας της Gen Alpha), οι αγορές της οποίας αναμένεται να αυξηθούν τρεις φορές γρηγορότερα από όλες τις άλλες γενιές έως το 2030 (έως το 2025 θα αριθμούν τα 2 δισ. μέλη). Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας, τα παιδιά αυτά θα αποτελούν το ένα τρίτο των καταναλωτών για αγορές αγαθών πολυτέλειας.

Ολο και περισσότερες εταιρείες, σε μια προσπάθεια να κατανοήσουν καλύτερα τις ανάγκες των Gen Z και Gen Alpha (που αναμφίβολα επηρεάζονται από τους πρώτους, αλλά και τους γονείς τους), μιλούν τη γλώσσα τους στα social media, χρησιμοποιώντας κυρίως memes και ανεπιτήδευτες εικόνες ή προσλαμβάνουν εκπροσώπους της Generation Z για τη διαχείριση των social media τους, σε μία προσπάθεια να αναπτύξουν μια αυθεντική φωνή. Ως εκ τούτου συναντάμε σε σχετικά υψηλές θέσεις, που διαχειρίζονται τα social, άτομα που βρίσκονται στις αρχές της τρίτης δεκαετίας της ζωής τους (20-25 έτη).


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia