Οταν "ντύνεις" τα smoothies με καπελάκια, για καλό σκοπό...

Το 1998, τρεις νεαροί απόφοιτοι του Cambridge, οι Richard Reed, Adam Balon και Jon Wright, ίδρυσαν την Innocent Drinks με σκοπό να κερδίσουν χρήματα από τα μουσικά φεστιβάλ. Στα smoothies χρησιμοποιούνταν αποκλειστικά φυσικά, φρέσκα φρούτα αντί για συντηρητικά. Υποσχέθηκαν, μάλιστα, να δωρίσουν το 10% των εσόδων τους για καλό σκοπό.

Ξεκινώντας από μια μικροσκοπική κουζίνα σε ένα κοινόχρηστο σπίτι, η εταιρεία μεγάλωσε και έφθασε να παρασκευάζει δύο εκατομμύρια smoothies την εβδομάδα, τα οποία πωλούνταν σε σούπερ μάρκετ. 

Μετά από 25 χρόνια, η εταιρεία έχει γίνει παγκόσμιο φαινόμενο και οι τρεις φίλοι από το Cambridge εξακολουθούν να είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Η περιουσία τους εκτιμάται ότι προσεγγίζει τα 500 εκατομμύρια δολάρια...

Το καλοκαίρι του 2004 η Innocent ετοιμαζόταν να κυκλοφορήσει εποχιακά ποτά για το φθινόπωρο και το χειμώνα. Ένας γραφίστας είχε συμπεριλάβει ένα χειμωνιάτικο καπέλο στο σχέδιο των ετικετών των χειμερινών ποτών. 

Γιατί να μην χρησιμοποιήσουμε γνήσια καπέλα αντί γι' αυτά; αναρωτήθηκε ο διευθυντής μάρκετινγκ, Adam Rostom."Ένα κάλυμμα καπέλου για να κρατήσει τα ποτά ζεστά στο κρύο", είπε. Η ιδέα ήταν εκκεντρική και αρχικά χλευάστηκε, ωστόσο έμελλε να υλοποιηθεί καθώς ταίριαζε με τη φιλοσοφία της Innocent. Ποιος όμως θα έραβε τα καπέλα; Ο Rostom είχε απάντηση και σε αυτό: οι γιαγιάδες της Βρετανίας. 

Η ιδέα επικοινωνήθηκε μέσα από το ενημερωτικό δελτίο που αποστάλθηκε στους 5.000 συνδρομητές. Κατάφεραν να στρατολογήσουν 40 γιαγιάδες μέσα σε λίγες μόνο εβδομάδες, οι οποίες έπλεκαν τα καπέλα δωρεάν, με αντάλλαγμα την καταβολή 20 λεπτών από κάθε πώληση σε κοινωφελείς οργανώσεις που αποσκοπούν να κρατήσουν τους ηλικιωμένους ζεστούς. Τρεις χιλιάδες καπελάκια, διαφορετικά το ένα από το άλλο, έφτασαν στα ράφια των βρετανικών καταστημάτων λιανικής εκείνη τη χρονιά - από το 2004, έχουν συγκεντρωθεί πάνω από 3 εκατ. λίρες για το Age UK χάρη στα 11 εκατ. καπελάκια που έχουν δημιουργηθεί.

Αφού αγοράσουν ένα smoothie που συνοδεύεται από ένα καπέλο, οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να τραβήξουν φωτογραφίες με τους εαυτούς τους να προσποιούνται ότι φορούν το καπέλο, τοποθετώντας το στο κεφάλι κάποιου άλλου ή βρίσκοντας άλλες δημιουργικές χρήσεις, πριν δημοσιεύσουν τις φωτογραφίες στον ιστότοπο της εταιρείας.  Επιπλέον, οι τρεις πιο δημοφιλείς ιδέες της χρονιάς επιλέγονται με ψηφοφορία - κάθε εβδομάδα μοιράζονται κουτιά με smoothies στις τρεις καλύτερες εβδομαδιαίες ιδέες.


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia