Το άρθρο αρχικά δημοσιεύτηκε στο traveldailynews
Η Τουρκία το 2022 υποδέχτηκε πάνω από 51,4 εκατομμύρια τουρίστες.
Ενώ οι ευρωπαϊκές πρεσβείες στην Κωνσταντινούπολη έκλεισαν η μία μετά την άλλη, καθώς οι φόβοι για επικείμενο τρομοκρατικό χτύπημα αυξήθηκαν, το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού της Τουρκίας, ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για το 2022 του τουριστικού τομέα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των Τελωνειακών αρχών της χώρας, η Τουρκία το 2022 υποδέχτηκε πάνω από 51,4 εκατομμύρια τουρίστες, αριθμός ο οποίος αντιστοιχεί στο 99% του ρεκόρ που είχε σημειωθεί το 2019 (51,8 εκατομμυρίων). Οι επιδόσεις αυτές κατέστησαν την Τουρκία, την 3η μεγαλύτερη τουριστική αγορά στον κόσμο.
Ο Μεχμέτ Νουρί Ερσόι, υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, ανακοίνωσε τις τουριστικές επιδόσεις της χώρας για το 2022. «Μέχρι τα τέλη του 2022, τα δεδομένα για τους τουριστικούς επισκέπτες παγκοσμίως κατέδειξαν μια ανάκαμψη της τάξης του 65%, σε σύγκριση με την περίοδο προ πανδημίας· ωστόσο η Τουρκία έχει σχεδόν αγγίξει τις επιδόσεις που παρουσίασε πριν από την πανδημία. Η αύξηση των τουριστικών εσόδων μας είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή: το 2022, τα έσοδα της Τουρκίας από τον τουρισμό σημείωσαν ρεκόρ πλησιάζοντας τα 46,3 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση κατά 19% σε σύγκριση με το 2019. Αυτά τα αποτελέσματα πιστοποιούν την εντυπωσιακή επάνοδο της Τουρκίας στο προσκήνιο του τουρισμού μετά την πανδημία, ενώ αισιοδοξούμε ότι θα υποδεχτούμε 90 εκατομμύρια τουρίστες, εξασφαλίζοντας τουριστικά έσοδα ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τα τέλη του 2028».
Aναφερόμενος στη στρατηγική της χώρας στον τουριστικό τομέα τόνισε: «Προκειμένου να πετύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει την επόμενη πενταετία, θα εστιάσουμε στη διαφοροποίηση της αγοράς, σε παγκόσμιας εμβέλειας ενέργειες προώθησης και διαμόρφωσης ταυτότητας (branding) συγκεκριμένων περιοχών και προϊόντων της χώρας και στη δημιουργία ενός βιώσιμου τουριστικού οικοσυστήματος. Οι δράσεις μας σε παγκόσμιο επίπεδο, με στόχο την προώθηση και τη διαμόρφωση ταυτότητας, θα ενισχύονται κάθε χρόνο και μέχρι τα τέλη του 2028, θα έχουμε εξασφαλίσει την ανάδειξη 9 προορισμών και 20 επιμέρους προϊόντων που θα αναδείξουν το φάσμα των τουριστικών και πολιτισμικών χαρακτηριστικών της Τουρκίας σε ολόκληρο τον κόσμο. Θα διατηρήσουμε την ποικιλομορφία και τη συνέχεια στον τομέα της επικοινωνίας, υλοποιώντας δράσεις επικοινωνίας και μάρκετινγκ προϋπολογισμού 225 εκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2028».
Η Τουρκία θα εστιάσει σε συγκεκριμένους τομείς όσον αφορά τις προωθητικές της δράσεις στον τομέα του τουρισμού: θρησκευτικό, γαστρονομικό και αθλητικό τουρισμό, δίνοντας έμφαση στον ποδηλατικό τουρισμό και τον τουρισμό συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE).
Η γειτονική χώρα θα συνεχίσει τις ανασκαφές στην περιοχή του Τας Τεπελέρ – του αρχαιότερου μνημείου της Νεολιθικής εποχής στον κόσμο, ενώ θα παρουσιάσει νέα αρχαιολογικά πάρκα στη Σίδη της Αττάλειας, στο Γκιόρεμε της Καππαδοκίας, στην Πέργαμο και στο Ασκληπιείο της επαρχίας της Σμύρνης και στη Λυκία Οδό, δημιουργώντας, έτσι, πόλους έλξης αρχαιολογικού ενδιαφέροντος.
Σχόλιο του marketing-tips
Η Τουρκία έχει αναχθεί σε βασικό παίκτη στον τουρισμό, αν και η φετινή χρονιά, ελέω εκλογών (με ό,τι αυτό συνεπάγεται) και καταστροφικού σεισμού (ήδη έχουν σημειωθεί ακυρώσεις) μάλλον θα είναι δύσκολη. Αργά αλλά σταθερά, δίνοντας έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού (με αιχμή του δόρατος τον πολιτιστικό τουρισμό), καταφέρνει να πρωταγωνιστήσει. Μήπως να παραδειγματιστούμε από τους Τούρκους;