Χαρακτηρίστηκε ως μία από τις πιο αμφιλεγόμενες καμπάνιες, η οποία αν και αποδείχθηκε βραχύβια, εντούτοις άφησε ανεξίτηλο το στίγμα της. Αναφερόμαστε στο «Whopper Sacrifice» της Burger King, το 2009, η οποία επέλεξε έναν ανορθόδοξο τρόπο ώστε να προβάλει το εμβληματικό προϊόν της.
Αντί να εστιάσει στο ζουμερό burger, η καμπάνια ζητούσε από τους χρήστες κάτι πολύ απλό: να "θυσιάσουν φίλους", αν θέλουν να φάνε ένα burger δωρεάν. Η ενέργεια «Διάγραψε 10 φίλους σου από τη λίστα στο Facebook και θα κερδίσεις ένα Whopper» δημιούργησε μια ιστορία, ένα παιχνίδι που φυσικά -χωρίς τη δέσμευση κεφαλαίων- θα τραβούσε τα φώτα της δημοσιότητας (αυτό άραγε δεν είναι και το ζητούμενο;).
Όλα αυτά σε μια εποχή όπου στο Facebook η έννοια του «φίλου» είχε αλλοιωθεί, καθώς ο καθένας μπορεί να είχε φίλους άτομα που δεν είχε γνωρίσει ποτέ του από κοντά. Το μήνυμα της καμπάνιας ήταν σαφές: «Burger beats buddy» ή πιο απλά «δεν χρειάζεσαι τόσο πολλούς φίλους».
Η καμπάνια διήρκησε μόλις 10 μέρες, στις οποίες ο αριθμός των διαγραφέντων φίλων είχε ήδη φθάσει τις 200.000 (τουτέστιν είχαν εκδοθεί 20.000 κουπόνια για δωρεάν burger), πριν το Facebook τραβήξει εσπευσμένα την πρίζα, επικαλούμενο την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων – όσοι θυσιάστηκαν ελάμβαναν ενημέρωση ότι οι φίλοι τούς ξεφορτώθηκαν για ένα burger. Αρκετοί ήταν μάλιστα αυτοί που δημιούργησαν fake λογαριασμούς για να προσκαλέσουν φίλους και μετά να τους διαγράψουν.
Διαβάστε ακόμα:
Geofencing. Οταν τα Burger King έκλεψαν τους πελάτες των McDonald's
Οταν τα Burger King έβγαλαν burger για αριστερόχειρες...