Το branding έχει τους κανόνες του. Ωστόσο, ουκ ολίγες φορές, οι κανόνες αυτοί μπορεί να μην ακολουθούνται και παρ’ όλα αυτά το αποτέλεσμα να είναι κάτι παραπάνω από θετικό.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Angostura aromatic bitters ή απλώς Angostura, με τη δυσανάλογα μεγάλη ετικέτα του, το οποίο είναι η εξελιγμένη εκδοχή ενός πικρού τονωτικού με στυπτικές και αντιπυρετικές ιδιότητες, το οποίο δημιουργήθηκε αρχικά για φαρμακευτικούς σκοπούς – η συνταγή του αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό, με μόλις πέντε άτομα να τη γνωρίζουν σήμερα.
Όλα ξεκίνησαν το 1870 όταν δύο αδέρφια ανέλαβαν την εταιρεία του πατέρα τους, Johann Siegert, και αποφάσισαν να κάνουν rebranding, προκειμένου να λάβουν μέρος σε έναν διαγωνισμό.
Τα δύο αδέρφια μοιράστηκαν τις ευθύνες: ο ένας ανέλαβε να ανασχεδιάσει τα μπουκάλια και ο άλλος να τυπώσει ετικέτες. Ξέχασαν ωστόσο να συμβουλευτούν ο ένας τον άλλο... Λόγω κακής επικοινωνίας κατέληξαν με ετικέτες πολύ μεγάλες για τα μπουκάλια τους ή μπουκάλια πολύ μικρά για τις ετικέτες τους.
Όταν συνειδητοποίησαν το λάθος, ήταν πια αργά. Μολονότι η Angostura δεν διακρίθηκε στον διαγωνισμό, ένας κριτής πρότεινε στα δύο αδέρφια να κρατήσουν την ετικέτα, καθότι τους διαφοροποιούσε από τον ανταγωνισμό. Όπως και έγινε!
Η Angostura εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να υιοθετεί αυτό το ιδιότυπο branding. Μάλιστα, το λάθος αυτό ενέπνευσε και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν την ίδια προσέγγιση.
“The opposite of a good idea can also be a good idea. It doesn't pay to be logical if everyone else is being logical.” — Rory Sutherland
Ωστόσο, σε αντίθεση με τους περισσότερους μιμητές της, η Angostura χρησιμοποιεί το λάθος της συσκευασίας της προς όφελός της- με όλο αυτό τον επιπλέον χώρο στην ετικέτα, η μάρκα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες. Με μικροσκοπικά μπλε γράμματα, οι ετικέτες της περιγράφουν λεπτομερώς την ιστορία της μάρκας, περιέχουν την υπογραφή του Dr. Johann Siegert, μια περιγραφή του προϊόντος, τα συστατικά και πολλά άλλα - μερικά από τα οποία είναι γραμμένα σε πολλές γλώσσες.
Διαβάστε ακόμη: Tropicana. Το χειρότερο rebranding ever...