To 2018 η low-budget επιχείρηση υποδημάτων Payless, που μόλις πριν ένα χρόνο είχε υπαχθεί στο Chapter 11 (προκειμένου να προστατευτεί από τους πιστωτές της) έκανε ένα πείραμα στην Καλιφόρνια. Στόχος της αμερικάνικης επιχείρησης ήταν όχι μόνο να προωθήσει τη νέα της συλλογή στη νέα γενιά, αλλά και να τραβήξει τα φώτα της δημοσιότητας.
Εμπνευστής της καμπάνιας ήταν η διαφημιστική DCX Growth Accelerator, η οποία είχε μια καινοτόμα ιδέα. Σε ένα πρώην κατάστημα Armani σε ένα luxury εμπορικό κέντρο στη Σάντα Μόνικα προσέλαβε πωλήτριες, τοποθέτησε στα ράφια παπούτσια και προσκάλεσε influencers στα εγκαίνια της ανύπαρκτης ιταλικής εταιρείας Bruno Palessi.
Το πάρτι ήταν λαμπερό και όλα (όπως ο φωτισμός, τα ταμπελάκια, το ακριβό κρασί και η διακόσμηση - η εταιρεία προσέλαβε σχεδιαστές εσωτερικών χώρων για να μεταμορφώσει το χώρο με χρυσά μανεκέν-κούκλες, φτερωτά αγάλματα και μια μίνι πασαρέλα) παρέπεμπαν σε λανσάρισμα ακριβού οίκου.
Την ίδια στιγμή οι ενθουσιασμένοι influencers έπεσαν στην παγίδα, καθώς δεν γνώριζαν ότι τα στιλάτα υποδήματα για τα οποία πλήρωσαν έως και 640 δολάρια δεν ήταν προϊόντα διάσημων σχεδιαστών, αλλά στην πραγματικότητα αυτά της Payless, με (κρυμμένη) τιμή μόλις 19,99 (τα πιο ακριβά της σχέδια δεν υπερβαίνουν τα 40 δολάρια). Φαίνεται ότι το «περιτύλιγμα» χειραγώγησε την αντίληψη των προσκεκλημένων...
Μέσα σε λίγες μόλις ώρες μετά το άνοιγμα του καταστήματος, που νοικιάστηκε για έξι μόλις μέρες, τα κέρδη ξεπέρασαν τα 3000 δολάρια, αν και η εταιρεία, όταν αποκάλυψε την αλήθεια, όχι μόνο επέστρεψε τα χρήματα, αλλά χάρισε και τα παπούτσια σε όσους τα είχαν αγοράσει.
To βίντεο με τους influencers να εξυμνούν αρχικά την ποιότητα των υποδημάτων και αργότερα, όταν προσκλήθηκαν στο πίσω μέρος για να τους αποκαλύψουν την «απάτη», να μένουν με ανοικτό το στόμα, μετατράπηκε σε μια ιδιοφυή διαφημιστική καμπάνια, που θα έκανε το γύρο του διαδικτύου και θα γινόταν θέμα συζήτησης στα μεγαλύτερα ΜΜΕ της χώρας.