Οδεύοντας προς το τέλος του χρόνου, το marketing-tips θα κάνει μια ανασκόπηση με τις 10 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις της χρονιάς. Στη θέση Νο. 10 έχουμε τον ιδιοκτήτη ενός ξενώνα που απαντάει με έναν ‘’ιδιαίτερο’’ τρόπο στις κριτικές (12.300 εμφανίσεις).
Οι θετικές κριτικές είναι πάντα ευπρόσδεκτες. Είναι η επιβράβευση της δουλειάς μας, είναι ένα εξαίρετο προωθητικό εργαλείο, είναι κάτι που μας φτιάχνει τη μέρα και μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε…
Το ελάχιστο που έχουμε να κάνουμε όταν γινόμαστε αποδέκτες μιας θετικής κριτικής είναι να πούμε ''ευχαριστώ''. Αλλά ακόμα και αυτό συχνά το κάνουμε λάθος. Δείτε για παράδειγμα την αποθεωτική κριτική για ένα κατάλυμα στην Ορεινή Ναυπακτία.
Απόδραση
Τα λόγια δεν μπορούν να περιγράψουν το ποσό υπέροχα περάσαμε. Το τοπίο μαγευτικό. Απόλυτη ησυχία. Το μόνο που ακούς είναι τα νερά που τρέχουν από το λιώσιμο του χιονιού. Ο Α..., ο Σ... και το υπόλοιπο προσωπικό πάντα πρόθυμοι να μας εξυπηρετήσει σε ότι θελησαμε. Το chalet απλά τέλειο. Τρεις μέρες δεν καταλάβαμε κρύο. Πάντα καυτό νερό και κάθε πρωί έξω από την πόρτα ξύλα για το τζάκι. Το πρωινό απλά ΤΈΛΕΙΟ. Το φαγητό σπιτικό. Το κρασί απλά θεϊκό. Το μόνο σίγουρο ότι θα ξαναπάμε και θα ξαναπάμε. Αξίζει πολλά συγχαρητήρια. Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ σε όλους!!!!
H κριτική αυτή συνιστά την απόλυτη διαφήμιση, προερχόμενη όχι από την επιχείρηση αλλά από τους ίδιους τους χρήστες (η επιτομή του user generated content! Διαβάστε τώρα και την απάντηση του ιδιοκτήτη:
Ευχαριστούμε που επιλέξατε το Εστιατόριο … καί τα … στην Ορεινή Ναυπακτία. Οι πελάτες μας λένε συχνά ότι είναι πολύ χρήσιμο να διαβάζει κανείς τις κριτικές άλλων ατόμων πριν επισκεφθούν ένα μέρος. Όσο για εμάς, ανυπομονούμε πάντα να μάθουμε τι σας άρεσε και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε. Σας ευχαριστούμε και πάλι και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε σύντομα.Χαιρετισμούς σε όλους,χάρηκα πολύ που σας γνώρισα.
Ναι, σωστά το αντιληφθήκατε, κάτι δεν σας αρέσει, κάτι δεν κολλάει… Η απάντηση είναι άσχετη. Ο ιδιοκτήτης δεν απαντά σε αυτά που ανέφερε ο επισκέπτης (π.χ. το φαγητό, την τοποθεσία, την εξυπηρέτηση). Η απάντηση που χρησιμοποιεί είναι εδώ και χρόνια copy paste για όλες σχεδόν τις κριτικές, θετικές ή αρνητικές!!! Ακόμα και τα ορθογραφικά-συντακτικά λάθη παραμένουν τα ίδια…
Γιατί, ρε φίλε, να καταναλώσουμε φαιά ουσία, προφανώς λέει. Πέτα τους την έτοιμη φόρμα που έχουμε για όλες τις δουλειές, έτσι για να δείξουμε ότι νοιαζόμαστε και ακούμε…
Μία φορά που αποφάσισε να μην ακολουθήσει την πεπατημένη τα έκανε χειρότερα, απαντώντας με κεφαλαία γράμματα (κάτι που απαγορεύεται δια ροπάλου), με την απάντηση να βρίθει λαθών.
Όπως και σε αυτή την απάντηση, σε αρνητική κριτική, που κάποια στιγμή προς το τέλος (όταν πήρε τα χάπια του;) σκέφτηκε να αυτοσχεδιάσει (πάντα με κεφαλαία…).
Ευχαριστούμε που επιλέξατε το Εστιατόριο … καί τα … στην Ορεινή Ναυπακτία. Οι πελάτες μας λένε συχνά ότι είναι πολύ χρήσιμο να διαβάζει κανείς τις κριτικές άλλων ατόμων πριν επισκεφθούν ένα μέρος. Όσο για εμάς, ανυπομονούμε πάντα να μάθουμε τι σας άρεσε και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε. Σας ευχαριστούμε και πάλι και ελπίζουμε να σας ξαναδούμε σύντομα.!!!!!!ΑΛΛΑ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΗΡΘΑΤΕ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ,ΑΛΛΑ ΕΙΣΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΕΔΩ ΚΟΝΤΑ.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ
Ηθικό δίδαγμα: Αν επιλέξετε να απαντήσετε σε μια θετική κριτική, κάντε το σωστά. Αν δεν το κάνετε σωστά, ίσως θα ήταν καλύτερα να μην είχατε απαντήσει καν…