Είστε έτοιμοι να πληρώσετε επιπλέον για τις καλύτερες θέσεις στα εστιατόρια;
Τα εστιατόρια παίρνουν ιδέες από τη βιομηχανία αερομεταφορών, αλλά και το χώρο της φιλοξενίας, και πωλούν premium θέσεις στις τραπεζαρίες τους με επιπλέον 5 έως 100 δολάρια, ανάλογα με την ώρα της ημέρας, την ημέρα της εβδομάδας ή τη θέση του τραπεζιού.
Ένας αυξανόμενος αριθμός γνωστών εστιατορίων στην Αμερική, όπως το Roka Akor, το Alexander's Steakhouse στην Bay Area και το Plank Seafood, χρησιμοποιούν τώρα μια υπηρεσία-εφαρμογή που ονομάζεται Tablz και επιτρέπει στους επισκέπτες να βλέπουν έναν τρισδιάστατο χάρτη των εστιατορίων και να πληρώνουν επιπλέον για να κλείσουν δημοφιλή τραπέζια.
Οι τιμές ποικίλλουν και αυξάνονται ανάλογα με τη ζήτηση. Μια θέση με θέα στην κουζίνα μπορεί να είναι δωρεάν τη Δευτέρα ή την Κυριακή το βράδυ, αλλά την Παρασκευή στις 7 μ.μ. μπορεί να κοστίσει 75 δολάρια. Η εφαρμογή, Tablz, παίρνει ένα ποσοστό 30%.
"Το οικονομικό μοντέλο των εστιατορίων είναι περιορισμένο", ισχυρίζεται ο ιδρυτής του Tablz, Frazer Nagy. "Μπορείτε να αναβαθμίσετε το δωμάτιο του ξενοδοχείου σας, την ενοικίαση αυτοκινήτου, τις θέσεις σε έναν αγώνα μπάσκετ, τις θέσεις σε ένα αεροπλάνο. Κάθε άλλος κλάδος έχει αντιληφθεί την τιμολόγηση μέσω αναβαθμίσεων, εκτός από τα εστιατόρια".
Ωστόσο, η διαμόρφωση τακτικών κατά το πρότυπο της αεροπορικής βιομηχανίας είναι παρακινδυνευμένη, καθώς αυτές προβαίνουν σε overbooking και χρεώνουν σχεδόν τα πάντα (π.χ. από το χώρο για τα πόδια μέχρι τις αποσκευές), κάτι που οι καταναλωτές μισούν. Ως εκ τούτου, το επίπεδο ικανοποίησης των επιβατών τους είναι μέτριο, αν όχι κάτω του μετρίου.
Τον τελευταίο καιρό τα εστιατόρια αναζητούν διάφορους τρόπους ώστε, τηρουμένων των αναλογιών, να διατηρήσουν την κερδοφορία τους. Πέρα από την αύξηση των τιμών ή την καθιέρωση ειδικών τελών, αρκετά εστιατόρια απαιτούν deposits που φθάνουν μέχρι και τα 25 δολάρια, προκειμένου να περιορίσουν τους no-shows.
Διαβάστε ακόμη: Εστιατόρια και μπαρ ''συρρικνώνουν'' το μενού
Ήδη ορισμένα εστιατόρια κερδίζουν επιπλέον 1.500 δολάρια την εβδομάδα χρεώνοντας τα τραπέζια και ο Nagy του Tablz υποστηρίζει ότι η χρέωση για τις πολυπόθητες θέσεις θα μπορούσε να αποφέρει σε μια αλυσίδα εστιατορίων επιπλέον 1 εκατομμύριο δολάρια σε έσοδα κάθε χρόνο. Οι υπόλοιποι πελάτες του εστιατορίου φυσικά δεν θα καταλάβαιναν αν ένας πελάτης πλήρωνε επιπλέον 100 δολάρια για τη θέα της πόλης από το παράθυρο.
Οι αναβαθμίσεις θέσεων γίνονταν πάντα, αλλά συνήθως έπρεπε να γνωρίζεις κάποιον στο εστιατόριο ή να «δωροδοκήσεις» τον μετρ. Απλώς τώρα μπορεί να γίνει πιο οργανωμένα.