Οδεύοντας προς το τέλος του 2022, το marketing-tips κάνει μια ανασκόπηση με τις 10 πιο δημοφιλείς αναρτήσεις της χρονιάς. Στη θέση Νο.2 συναντάμε μια ανάρτηση που πραγματεύεται το mentality πολλών νέων επιχειρηματιών (48.800 εμφανίσεις).
Το ακόλουθο περιστατικό διαδραματίστηκε στην Νότιο-δυτική Πελοπόννησο, σε μια περιοχή που αναζητά διακαώς να βρει την τουριστική της ταυτότητα.
Στο περιθώριο μιας ημερίδας για τον τουρισμό και τη διασύνδεσή του με τον πρωτογενή (αλλά και τον δευτερογενή) τομέα, στην οποία είχαν προσκληθεί να μιλήσουν τρεις επιφανείς ομιλητές (και opinion leaders στο χώρο τους) από την Αθήνα, ένας εκ αυτών επισκέπτεται τον πάγκο, στην είσοδο της αίθουσας, ενός ντόπιου παραγωγού σαπουνιών.
Παρατηρεί τα προϊόντα, περιεργάζεται ένα σαπουνάκι 200 γραμμαρίων, αξίας 3-4 ευρώ πάνω-κάτω, και ρωτάει διάφορα, πιάνοντας κουβέντα με την κοπέλα, που ήταν και η ιδιοκτήτρια (και με προϋπηρεσία, όπως η ίδια δήλωσε, στον τουρισμό).
Στην κουβέντα μπαίνει και η κυρία που συνέδραμε τα μάλα στη διοργάνωση της ημερίδας, η οποία παίρνει το σαπούνι στα χέρια της και προτείνει στην κοπέλα να το δώσει τιμής ένεκεν στον ομιλητή, που ήρθε αφιλοκερδώς από τόσο μακριά για να ''επιμορφώσει'' το τοπικό κοινό.
Η κοπέλα αυτή, που ευθαρσώς δήλωνε επιχειρηματίας, θα μπορούσε να συναινέσει και να βάλει ένα δείγμα μέσα σε μια τσάντα με το εταιρικό λογότυπο, μαζί ίσως και με μία επαγγελματική κάρτα (και γιατί όχι, και με άλλα δείγματα μικρής σχετικά αξίας), και να το δώσει στον ομιλητή.
Αντ’ αυτού, η απάντηση της κοπέλας, προς την κυρία, ήταν αφοπλιστική: «Φυσικά και να το δώσετε, εάν το πληρώσετε. Αν δεν το πληρώσετε, δεν έχω θέμα, το παίρνω πίσω». Πριν προλάβει η κυρία να πει κάτι, η κοπέλα το παίρνει από τα χέρια της και το βάζει πίσω στην θέση του…
Η κυρία και ο ομιλητής έχουν μείνει χωρίς λόγια. Απλώς την κοίταξαν έκπληκτοι και πήγαν πιο δίπλα, στον πάγκο άλλου προμηθευτή.
Για την ιστορία, η ημερίδα πραγματευόταν το μάρκετινγκ, την προώθηση, την εξωστρέφεια και την εξυπηρέτηση του πελάτη. Αυτή η κοπέλα, που ήταν σχετικά νέα σε ηλικία, προφανώς δεν άκουσε τίποτα από όλα αυτά.
Χαμένη στον μικρόκοσμό της θα εξακολουθεί να ''τρέχει'' την επιχείρησή της όπως έχει μάθει. Όλοι αυτοί οι επιχειρηματίες (δυστυχώς το ελληνικό επιχειρείν βρίθει από δαύτους) κάποια στιγμή θα αναρωτηθούν γιατί παρέμειναν για πάντα μικροί ή γιατί απέτυχαν. Αλλά και τότε θα έχουν έτοιμη την απάντηση: φταίνε πάντα οι άλλοι, εμείς ποτέ!!!
Διαβάστε επίσης: No.3. Τι κάνεις όταν ο επισκέπτης φεύγει, πρόωρα, σφόδρα δυσαρεστημένος; Τον μαντρώνεις...