«Παιδιά ευχαριστημένα, γονείς ευχαριστημένοι», είναι μία από τις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και της εξυπηρέτησης του πελάτη. Οι επιχειρήσεις το γνωρίζουν αυτό και σπεύδουν να δημιουργήσουν ένα ευχάριστο περιβάλλον για τα παιδιά (π.χ. εστιατόρια με παιδικά καθίσματα και μενού, μολύβια, παζλ κ.λπ.), διαμορφώνουν ειδικούς χώρους όπου μπορούν να παίξουν ή προσφέρουν υπηρεσίες φύλαξης (π.χ. Goody’s, McDonald’s, ΙΚΕΑ).
Εξάλλου, αρκετοί φούρνοι και ζαχαροπλαστεία δεν παραλείπουν να κεράσουν τα παιδιά, προσφέροντάς τους ένα μπισκότο ή ένα γλυκό.
Εκπαιδεύστε λοιπόν το προσωπικό πρώτης γραμμής ώστε να γνωρίζει πώς να φερθεί σε ένα παιδί (π.χ. να σκύψει, να ρωτά το όνομά του, να το χαιρετά, να το αφουγκραστεί). Αφενός, τα παιδιά θα είναι οι αυριανοί καταναλωτές σας και, αφετέρου, επηρεάζουν τους γονείς στις αγοραστικές τους αποφάσεις (στην Αμερική, σχεδόν μία στις δύο καταναλωτικές αγορές επηρεάζονται από παιδιά).
Διαβάστε ακόμα: 7 + 1 λόγοι για να προσελκύσεις οικογένειες στο κατάλυμα σου...
Small acts of kindness (μικρές πράξεις καλοσύνης) είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, ιδιαίτερα όταν ο αποδέκτης είναι ένα παιδί, που μεθαύριο μπορεί, ως γονιός, να εξελιχθεί στον πιο πιστό σας πελάτη.
Τα θυμήθηκα όλα αυτά (πηγή: Υποδειγματική Εξυπηρέτηση Πελατών), όταν διάβασα την ανάρτηση ενός διαδικτυακού φίλου (Στέφανος Ξενάκης) σχετικά με μια εμπειρία που βίωσε πριν λίγες μέρες στο Waffle House, στη Βουλιαγμένη. Την παραθέτω αυτούσια:
Βουλιαγμένη, για παγωτό με την κόρη μου. Χωνάκι με μια μπάλα στρατσιατέλα. Χοροπηδάει και σύντομα της πέφτει η μπάλα στο πεζοδρόμιο. Στενοχωριέται αλλά ντρέπεται να ζητήσουμε άλλο. Πηγαίνω μέσα και ζητάω ένα ίδιο.
- «Σας έπεσε;»
- «Ναι»…
Πάω να πληρώσω ξανά.
- «Κερασμένο. Όταν πέφτει δεν μετράει»
Μου χαμογελάει με νόημα.
- «Σε ευχαριστούμε πολύ»
Η κόρη μου εκπλήσσεται. Εγώ έχω συγκινηθεί.