Ας είμαστε ειλικρινείς, κάθε ιδιοκτήτης επιχείρησης προσπαθεί να συμβαδίζει με τον συνεχώς μεταβαλλόμενο αλγόριθμο της Google. Γιατί; Επειδή κανείς δεν θέλει να βρίσκεται στη δεύτερη ή τρίτη σελίδα της Google. Ωστόσο, υπάρχουν διαδεδομένοι μύθοι SEO εκεί έξω που μάλλον θα βλάψουν παρά θα βοηθήσουν την επιχείρησή σας.
Αυτοί οι μύθοι SEO συνήθως θα προκαλέσουν περισσότερο κακό παρά καλό σε κάθε επιχείρηση. Ας δούμε όμως τους πιο διαδεδομένους μύθους που πρέπει να καταρρίψουμε για το καλό των δικών μας επιχειρήσεων.
1. Το SEO είναι κάτι που γίνεται μία φορά
Είναι μια κοινή παρανόηση μεταξύ των ιδιοκτητών επιχειρήσεων ότι το SEO πρέπει να γίνει μόνο μία φορά. Μόλις βελτιστοποιήσουν έναν ιστότοπο, αυτός αρχίζει να εμφανίζεται στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Για να είμαστε ειλικρινείς, εκεί είναι που αρχίζει η πραγματική σας δουλειά. Μόλις ο ιστότοπος αρχίσει να κατατάσσεται, πρέπει να συνεχίσετε να εργάζεστε για να τον διατηρήσετε εκεί. Γι' αυτό ευθύνονται οι δυναμικοί αλγόριθμοι της Google.
Αναμφίβολα, υπάρχουν πλεονεκτήματα στο SEO μιας χρήσης. Αλλά δεν θα διαρκέσει πολύ, αν δεν υπάρχει συνέπεια και αν ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Για να βελτιώσει τα αποτελέσματα αναζήτησης, η Google παρουσιάζει συχνά νέους αλγόριθμους. Ως αποτέλεσμα, αν δεν διατηρείτε τον ιστότοπό σας βελτιστοποιημένο για τον νέο αλγόριθμο, οι ανταγωνιστές που το κάνουν θα σας ξεπεράσουν στην κατάταξη.
2. Το local SEO δεν αξίζει τον κόπο
Ας υποθέσουμε ότι είστε ιδιοκτήτης μιας μικρής επιχείρησης που αγωνίζεται να αυξήσει την επισκεψιμότητα του ιστότοπού σας. Αν κάποιος αναζητήσει "εστιατόριο κοντά μου", οι μηχανές αναζήτησης θα του δείξουν τα αποτελέσματα που βρίσκονται πιο κοντά στην περιοχή. Η χρήση στρατηγικών τοπικού SEO σας προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, καθώς θα εμφανίζεστε ψηλά.
Το τοπικό SEO είναι αποτελεσματικό στον διαχωρισμό του τοπικού σας κοινού από τον υπόλοιπο κόσμο. Εξυπηρετεί πρωτίστως τις ανάγκες των πολιτών της γειτονιάς. Έτσι, ναι, η εστίαση στο τοπικό SEO είναι μια ακόμη ουσιαστική στρατηγική που σας βοηθά να εντοπίσετε και να προσεγγίσετε τον ιδανικό πελάτη σας.
3. Οι επαναλαμβανόμενες λέξεις-κλειδιά φέρνουν επισκεψιμότητα
Λυπάμαι που θα σας το χαλάσω, αλλά η επαναλαμβανόμενη χρήση των ίδιων λέξεων-κλειδιών θα οδηγήσει τελικά σε κυρώσεις από την Google. Επομένως, σταματήστε να γεμίζετε λέξεις-κλειδιά και η επισκεψιμότητα του ιστολογίου σας θα αυξηθεί κατά δύο φορές.
Το κρίσιμο βήμα στην όλη διαδικασία SEO θα πρέπει να είναι η βελτιστοποίηση των στοχευμένων λέξεων-κλειδιών και η έρευνα long-tail λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούν οι χρήστες. Όταν πρόκειται για το SEO, σε αντίθεση με τα Google Ads, οι λέξεις-κλειδιά είναι σημαντικές αλλά δεν επαρκούν, πόσω μάλλον όταν υπάρχει η υποψία για key-word stuffing.
4. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν βοηθούν στο SEO
Εάν γνωρίζετε τις διαρκώς εξελισσόμενες ενημερώσεις της Google, θα πρέπει να ξέρετε ότι η Google προέβη σε ορισμένες σημαντικές ενημερώσεις που καθιστούν απολύτως σαφές ότι η συστηματική παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πλέον σημαντική για την κατάταξη.
Η κατάταξή σας δεν αυξάνεται ως αποτέλεσμα της παρακολούθησης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να τα αγνοήσετε. Χάρη στα social media, πόσω μάλλον αν πρόκειται και για την ύπαρξη blog, μπορεί να αυξηθεί η επισκεψιμότητα προς την ιστοσελίδα, κάτι που ευνοεί το SEO.
5. Tα backlinks είναι πιο σημαντικά από το περιεχόμενο
Τα backlinks (τα links δηλαδή που οδηγούν προς την ιστοσελίδα σας) είναι σημαντικά, ιδιαίτερα όταν είναι πολλά και προέρχονται από «ποιοτικά» sites (σ.σ. η Google τα θεωρεί ως ψήφο εμπιστοσύνης) και όχι από fake ή ανυπόληπτες πηγές, ωστόσο υστερούν του πολύτιμου περιεχομένου (content marketing) που θα μπορούσε να αναρτηθεί σε μια ιστοσελίδα ή blog.