Φέτος το καλοκαίρι τα παράπονα για την Booking ήταν σχετικά υπεράριθμα (ίσως γι’ αυτό βέβαια να φταίει και η έκρηξη του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας).
Δεν θα αναφερθώ στις "αγαστές" σχέσεις της πλατφόρμας με πολλούς ξενοδόχους, από τους οποίους απαιτεί υπέρογκες προμήθειες ή στις αμφιλεγόμενες τεχνικές πωλήσεων που εφαρμόζει (π.χ. «έχουν μείνει μόνο δύο δωμάτια σε αυτή την τιμή», «η τελευταία κράτηση έγινε πριν λίγα λεπτά», «το βλέπουν 10 άτομα αυτή τη στιγμή»), αλλά στις συνεργασίες της και στις «ευφυείς» διαδικτυακές διαφημίσεις της.
Η Booking, για να δανειστώ μια εύστοχη φράση φίλης, «έγινε σαν τα εστιατόρια που βάζουν και πίτσες και μακαρόνια και burger και μαγειρευτά και ασιατική κουζίνα για να μη χάσουν κανένα πελάτη!». Ετσι ακριβώς!!! Αν δει κανείς τα αχούρια («χρέπια» όπως θα έλεγε ένας πολύ καλός φίλος) τα οποία δέχεται να φιλοξενεί στην πλατφόρμα της, θα καταλάβει τι εννοώ.
Δεν μπορείς, βρε φίλε, να είσαι λίγο από όλα. Δεν μπορεί από τη μία να έχεις βίλες και πολυτελή ξενοδοχεία και από την άλλη «στάβλους». Εντάξει, η πίεση από την Airbnb είναι μεγάλη, αλλά μήπως θα πρέπει να έχεις κάποια πρότυπα, κάποιες προδιαγραφές;
Την ίδια στιγμή αυτά τα αχούρια εμφανίζονται ως «χορηγούμενη» διαφήμιση στο Facebook χρηστών που δεν έχουν κάνει ποτέ σχετικές αναζητήσεις και δεν θα έμεναν ποτέ σε τέτοια δωμάτια. Αρκετοί από αυτούς μάλιστα σπεύδουν από κάτω να σχολιάσουν με ειρωνικό ύφος. Πιο στοχευμένα πεθαίνεις…
Μια απίθανη ιστορία
Σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, στις διενέξεις ανάμεσα σε ξενοδοχεία και πελάτες συχνά η Booking ακολουθεί μια αλλοπρόσαλλη στάση, άλλοτε υποκύπτοντας στα παράλογα αιτήματα πελατών ή επιχειρήσεων (η ιστορία που ακολουθεί αντλήθηκε από την Καθημερινή)
«Είχα κλείσει για Κίμωλο μέσω Booking την οποία χρησιμοποιώ συχνά, όντας στην ανώτατη βαθμίδα των “μελών”. Η κράτηση συνοδεύτηκε από μικρή έκπτωση ως επιβράβευση. Ελαβα την επιβεβαίωση του καταλύματος και προχώρησα στην οργάνωση του υπόλοιπου ταξιδιού, κλείνοντας αεροπορικά, ακτοπλοϊκά και διαμονή στην Αθήνα. Δύο ημέρες πριν από το ταξίδι, λαμβάνω μήνυμα ότι το κατάλυμα δεν δύναται να εξυπηρετήσει την κράτηση λόγω overbooking…
Μάλιστα, υπήρχε υπογραμμισμένη η φράση “χωρίς χρέωση”, μολονότι αυτοί ακύρωσαν! Να σημειώσω πως δεν υπήρχε η επιλογή να ακυρώσω εγώ σε περίπτωση αλλαγής σχεδίων. Σε επικοινωνία που είχα με την πλατφόρμα, μού πρότειναν εναλλακτική διαμονή σε άλλο νησί και άλλες ημερομηνίες. Από τη χώρα τους, η Μήλος φαινόταν κοντά… Οταν τους είπα πως τα ακτοπλοϊκά είναι συγκεκριμένα και δεν αλλάζουν, τότε μου απάντησαν πως δεν γίνεται κάτι άλλο εφόσον δεν αποδέχθηκα την εναλλακτική».
Ο τραγέλαφος συνεχίστηκε την επόμενη μέρα όταν του τηλεφώνησε η ιδιοκτήτρια του καταλύματος, για να τον ενημερώσει πως δεν είχε γίνει overbooking, απλώς είχε συνειδητοποιήσει ότι με τις εκπτώσεις που εφαρμόστηκαν στην κράτηση… δεν έβγαινε οικονομικά. «Της είπα πως ήθελα να βαθμολογήσω με 0 στα 10 την όλη εμπειρία μου. Μου ζήτησε να μην κρίνω και κακοχαρακτηρίζω το νησί με βάση αυτό το γεγονός και πως απλά έπεσα στην περίπτωση».
Διαβάστε ακόμα: "One room left". Πόσο αληθείς είναι οι ειδοποιήσεις της Booking;