Mε αφορμή το θάνατο, σε ηλικία 87 ετών, του δισεκατομμυριούχου Ιταλού επιχειρηματία Del Vecchio, που ξεκίνησε, φτωχός και ορφανός, από ένα μικρό εργαστήρι οπτικών για να γίνει ο αναμφισβήτητος παγκόσμιος ηγέτης στα οπτικά είδη (ίδρυσε το 1961 την Luxotica ενώ εξαγόρασε και άλλες φίρμες, με πιο γνωστή τα Ray-Ban), ας δούμε 9 πράγματα που πιθανόν να μην γνωρίζαμε για τα Ray-Ban:
Ø Το 1929, ο Στρατηγός MacCready ζήτησε από την αμερικάνικη εταιρεία Bausch & Lomb να κατασκευάσει ένα νέο τύπο γυαλιών, για την Πολεμική Αεροπορία, που να προστατεύει τους πιλότους από το θάμπωμα όταν βρίσκονταν σε μεγάλα υψόμετρα, εξασφαλίζοντας συγχρόνως ευκρινή πεδία ορατότητας.
Ø Το πρώτο μοντέλο βγήκε στην αγορά το 1936 και διέθετε πλαστικό σκελετό, πράσινους φακούς και το κλασικό σχήμα Aviator.
Ø Τα Ray-Ban Wayfarer, μακράν το πιο δημοφιλές μοντέλο της εταιρείας, κατασκευάστηκαν το 1952. Σε αντίθεση με τα Aviator, που προορίζονταν για τους πιλότους, στρατιώτες, αστυνομικούς και ψαράδες, ήταν μοντέρνα και απευθύνονταν στο ευρύ κοινό.
Ø Ο σχεδιαστής τους αντικατέστησε τον εύθραυστο μεταλλικό σκελετό με ανθεκτικό πλαστικό, τους λεπτούς βραχίονες με χοντρούς καμπυλωτούς που αγκαλιάζουν το αυτί και τους διάφανους φακούς με σκούρους μαύρους σε τραπεζοειδές σχήμα. Το δημιούργημά του απευθυνόταν τόσο σε άντρες όσο και σε γυναίκες.
Ø Κυκλοφόρησε σε 50 και πλέον παραλλαγές και καθιερώθηκε από τη βιομηχανία του Χόλυγουντ (Τζέιμς Ντιν, Οντρι Χέπμπορν, Τζον Κένεντι, Μαντόνα κ.ά.).
Ø Κάποτε ο Νίκολσον είχε πει για αυτά: «Όταν φοράω τα γυαλιά ηλίου μου, είμαι ο Τζακ Νίκολσον. Χωρίς αυτά, είμαι ένας χοντρός εξηντάρης».
Ø Η πτώση ξεκινάει τη δεκαετία του ’70. Τα Ray-Ban πια έχουν κουράσει, δεν έχουν κάτι νέο να επιδείξουν. Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός τα αφήνει πίσω. Η εταιρεία χρειάζεται επειγόντως επανατοποθέτηση για να επιβιώσει.
Ø Το 1982, η Ray-Ban (ανάγοντας το product placement σε άλλο επίπεδο) υπογράφει ετήσιο συμβόλαιο 50.000 δολαρίων με τις εταιρείες παραγωγής του Χόλυγουντ, ώστε οι σταρ να τα φορούν σε ταινίες, shows αλλά και τις προσωπικές τους εμφανίσεις.
Ø Το πείραμα πέτυχε. Το 1983 φορέθηκαν από τον Τομ Κρουζ για τις ανάγκες της ταινίας Risky Business. Οι πωλήσεις (από 18.000 ζευγάρια το 1980) εκείνη τη χρονιά έφθασαν τα 360.000 ζευγάρια (1,5 εκατ. μέχρι το 1986).
Διαβάστε επίσης Η ιστορία της Polaroid