Ο πιο hot προορισμός είναι το ''Οπουδήποτε''....

Γιατί το "οπουδήποτε" είναι φέτος ο πιο καυτός προορισμός...

Το θέμα δεν είναι τόσο πού θα πάτε διακοπές όσο το πού θα μείνετε όταν θα είστε εκεί. Αυτό το γνωρίζουν και οι πλατφόρμες κρατήσεων, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα.

Για παράδειγμα, η Airbnb ανανέωσε τον ιστότοπό της για να ανταποκριθεί σε αυτό που ο Brian Chesky, ο διευθύνων σύμβουλός της, αποκάλεσε τη "μεγαλύτερη αλλαγή εδώ και μια δεκαετία". Η ανανέωση αυτή, που σύμφωνα με την εταιρεία πιστώνεται και στις αρνητικές επιπτώσεις του υπερτουρισμού, οδήγησε στη δημιουργία 56 νέων κατηγοριών, όπως δεντρόσπιτα, κίτρινα υποβρύχια έως σπίτια σε σχήμα UFO.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των λιστών επιθυμιών της Airbnb που περιέχουν τη λέξη "design" αυξήθηκε σημαντικά το 2021. Περίπου το 50% των χρηστών της αμερικάνικης πλατφόρμας είναι millennials, που αναζητούν ‘’ιδιόμορφες’’ καταχωρήσεις. Ο αριθμός των λιστών επιθυμιών που περιείχαν τη λέξη "design" αυξήθηκε κατά 175% πέρυσι σε σύγκριση με το 2019, και πλέον αποτελεί μια κατηγορία από μόνη της, που περιλαμβάνει 20.000 σπίτια που δημιουργήθηκαν από επιφανείς αρχιτέκτονες.

"Ο τρόπος που ταξιδεύουμε έχει αλλάξει", δήλωσε η Amanda Cupples, γενική διευθύντρια της εταιρείας για τη Βόρεια Ευρώπη. "Οι άνθρωποι είναι πιο ευέλικτοι όσον αφορά το πού και πότε θα ταξιδέψουν και κάνουν μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια από ποτέ".

Φυσικά, το Instagram είναι επίσης μια ισχυρή κινητήρια δύναμη πίσω από αυτή την τάση, με τη διαμονή σε ένα ‘’φωτογενές’’ ακίνητο (που θα ΄΄γράψει’’ στα social) να είναι πιο σημαντική από τον ίδιο τον προορισμό. Πλέον, πολλοί ιδιοκτήτες ‘’ιδιαίτερων’’ καταλυμάτων παραδέχονται ότι ένα αξιοσημείωτο ποσοστό των κρατήσεών τους (που φθάνει και το 70%) προέρχεται από το Instagram. 

Τον Φεβρουάριο η πολυτελής ιστοσελίδα για κάμπινγκ και glamping Canopy & Stars καταχώρησε το Beach House, μια  καλύβα στο Isle of Sheppey στο Κεντ- η οποία μέσα σε λίγες ημέρες έγινε ανάρπαστη για το υπόλοιπο του έτους. Τεράστια είναι και η ζήτηση για δεντρόσπιτα αλλά και ιδιαίτερες κατασκευές (π.χ. δωμάτια πίσω από βιβλιοθήκες, ευμεγέθεις κυψέλες) 

Οι κρατήσεις πτήσεων δεν θα μπορούσαν να αποτελέσουν εξαίρεση. Ο κορυφαίος προορισμός που αναζητείται στο Skyscanner για το φετινό καλοκαίρι είναι “Everywhere” (οπουδήποτε). Το 45% των χρηστών του -το ένα τρίτο των οποίων είναι ηλικίας 25 έως 34 ετών- δεν έχει ένα συγκεκριμένο μέρος στο μυαλό του όταν σχεδιάζει τις διακοπές του. Μετά από δύο χρόνια περιορισμών και κόκκινων λιστών, το "οπουδήποτε" δεν φαινόταν ποτέ πιο ελκυστικό.

Οι εταιρείες που διοργανώνουν διακοπές κατά παραγγελία, στις οποίες ο προορισμός αποκαλύπτεται στους πελάτες μόνο στο αεροδρόμιο, καταγράφουν επίσης άνοδο - ο ιστότοπος Srprs.me έχει καταγράψει 57% αύξηση των κρατήσεων σε σχέση με το 2019 και οι πελάτες ξοδεύουν διπλάσιο ποσό για τα ταξίδια. "Μας έβγαλε από το μυαλό τον προγραμματισμό, την τακτοποίηση των πτήσεων και την έρευνα για το πού θα πάμε", δήλωσε η Louise Joy, η οποία έκλεισε ένα από αυτά τα πακέτα και κατέληξε στο Μιλάνο. "Χάρηκα που πλήρωσα λίγο παραπάνω για να έχω τον ενθουσιασμό του να μην ξέρω πού θα καταλήξω".

Υπάρχει επίσης τεράστια ζήτηση για διακοπές όπου οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να φύγουν από το ξενοδοχείο, με αρκετούς πελάτες να τηλεφωνούν χωρίς να έχουν κάποιον προορισμό στο μυαλό τους. Όπως επισημαίνει στέλεχος της αγοράς που διοργανώνει διακοπές για ευκατάστατη πελατεία: "Δεν θέλουν όλοι να περνούν ώρες τρέχοντας ανάμεσα σε μέρη και να επισκέπτονται διάφορα αξιοθέατα - πολλοί άνθρωποι είναι ευτυχείς να περνούν ποιοτικό χρόνο σε ένα πανέμορφο περιβάλλον. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι πελάτες μας τηλεφωνούν αφού δουν μια καταπληκτική φωτογραφία ενός παραθαλάσσιου ξενοδοχείου ή ενός επιβλητικού δεντρόσπιτου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε ένα φυλλάδιο και, λένε: 'Δεν με νοιάζει πού είναι, θέλω να μείνω εκεί'."


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia