Την ιστορία με το μαγαζί στη Μύκονο που χρέωσε την Αμερικανίδα τουρίστρια 600 ευρώ για μια μερίδα καβουροπόδαρα και δύο κοκτέιλ (στην τιμή συμπεριλαμβανόταν και φιλοδώρημα 80 ευρώ, στο οποίο ποτέ δεν συναίνεσε η άτυχη πελάτισσα) προφανώς την ξέρετε, καθότι μονοπώλησε το διαδίκτυο και όχι μόνο… Η ίδια μάλιστα φωτογράφησε τον λογαριασμό και τον ανέβασε στο διαδίκτυο, όπου έγινε παγκόσμιο viral (απασχόλησε μέχρι και τα site της Νέας Ζηλανδίας…).
Κάθε καλοκαίρι η Μύκονος, καθώς και άλλα νησιά που ζηλεύουν τη λάμψη της, πρωταγωνιστεί καθώς βγαίνουν στην επιφάνεια τέτοιου είδους πρακτικές. Ωστόσο, διαβάζοντας αυτά τα περιστατικά, μπορούμε με ασφάλεια να εξάγουμε ορισμένα χρήσιμα συμπεράσματα:
Ορισμένοι δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους. Το ίδιο μαγαζί είχε τραβήξει ξανά τα φώτα της δημοσιότητας το 2018 με τα περίφημα τότε «χρυσά καλαμαράκια» των 836 ευρώ. Μάλιστα, τότε αποκαλύφθηκε πώς χειραγωγούσε και τις κριτικές.
Αρκετοί τουρίστες είναι «ανεκπαίδευτοι». Στην εποχή του διαδικτύου, των social media και φυσικά του TripAdvisor (όπου η βαθμολογία του συγκεκριμένου μαγαζιού είναι μόλις 2,5 αστέρια) δεν δικαιολογείσαι να πέφτεις έτσι εύκολα θύμα, πόσω μάλλον όταν βρίσκεσαι στη Μύκονο…
Worst place I have ever been in my life. They offer “free” seats with purchase of a drink. They refuse to show you the menu, keeping the prices hidden. We ordered ONE piña colada and ONE beer. They take your card without being able to see the bill and then you get a bill of €128 euros. I have never been so angry.
Οι fake κριτικές έχουν την τιμητική τους. Τις τελευταίες μέρες όλες σχεδόν οι κριτικές στην Google (και είναι πάρα πολλές) για το συγκεκριμένο εστιατόριο είναι fake. Η συντριπτική πλειονότητα είναι αρνητικές (και αρκετά αυστηρές, μιλώντας για απάτη, τουριστική παγίδα κ.λπ.) και μόνο ορισμένες είναι θετικές (προερχόμενες από το εστιατόριο και το ευρύτερο περιβάλλον του).
Το reputation management ανύπαρκτο. Ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης δεν γνωρίζει πώς να κινηθεί προκειμένου να σβήσει τις fake κριτικές, οι οποίες αν μη τι άλλο πλήττουν την εικόνα του. Την ίδια στιγμή ανεβάζει 5στερες κριτικές, που ''χτυπάνε στο μάτι''.
Το destination management (και αυτό) ανύπαρκτο. Τέτοιου είδους συμβάντα δεν πληγώνουν μόνο την επίμαχη επιχείρηση, αλλά όλο τον προορισμό. Όλα τα άρθρα που καταπιάστηκαν με το συγκεκριμένο περιστατικό (που πήρε και διαστάσεις λόγω του bullying που, ισχυρίζεται ότι, υπέστη η πελάτισσα), μιλούσαν για το «εστιατόριο στη Μύκονο».
Η πολιτεία περί άλλων επιμένει να τυρβάζει. Καλή όλη αυτή η λαγνεία με τους αριθμούς (π.χ. αφίξεις) και η σύγκριση με άλλες χρονιές (π.χ. το 2019), αλλά μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει να μπει ένα όριο και να τιμωρείται παραδειγματικά η αισχροκέρδεια και οι παράτυπες πρακτικές;
Διαβάστε ακόμη Τι Μύκονος, τι Ρόδος... Κάποιος επιτέλους να διαχειριστεί τη φήμη της τουριστικής Ελλάδας...