Χαρακτηρίστηκε ως «η συνεργασία της χρονιάς», καθώς δύο κολοσσοί, η Omega και η Swatch (αμφότεροι υπό την ομπρέλα του Swatch Group), συνεργάστηκαν για να ταράξουν τα νερά της ωρολογοποιίας. Καρπός της ιδιότυπης συνεργασίας ήταν το MoonSwatch (φορέθηκε από τους Αμερικάνους αστροναύτες), το οποίο προκάλεσε πρωτόγνωρες εικόνες σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο. Το νέο ρολόι των 250 ευρώ που κατασκευάστηκε από την Swatch ουσιαστικά είναι μια φθηνή αντιγραφή της Omega Speedmaster Moonwatch (με τιμή διάθεσης τα 3.000 δολάρια).
Το Moonwatch είναι ότι πιο επιτυχημένο εμπορικά (τουλάχιστον όσον αφορά το λανσάρισμά του), χάρη κυρίως στο μάρκετινγκ και την προώθηση, έχει βγάλει η ελβετική ωρολογοποιία εδώ και δεκαετίες.
Με ένα teaser, τρέχοντας ολοσέλιδες διαφημίσεις στους New York Times και με τις φράσεις «ήρθε η ώρα να αλλάξετε το Swatch σας» και «ήρθε η ώρα να αλλάξετε το Omega σας», κατάφερε να τραβήξει την προσοχή και την εξάψει περιέργεια του κοινού.
Κρίνοντας από τις ατελείωτες ουρές που σχηματίστηκαν (πολλά καταστήματα ξεπούλησαν, ενώ αρκετά ήταν αυτά που έκλεισαν 30 λεπτά μετά το άνοιγμα), αντιλαμβανόμαστε ότι το teaser ήταν άκρως επιτυχημένο. Πιστή στην άκρως επιτυχημένη πολιτική της, η Swatch έβγαλε στην αγορά 11 παραλλαγές του νέου MoonSwatch, που έφερε τα λογότυπα των δύο εταιρειών, ενθαρρύνοντας τους λάτρεις της μάρκας να ‘’εμπλουτίσουν’’ τη συλλογή τους.
H ιδιότυπη αυτή συνεργασία, γνωστή και ως hype collaboration (συνεργασία που αποσκοπεί στη δημοσιότητα), δεν είναι κάτι καινούριο. Κατά το παρελθόν μάρκες που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, όπως η Nike και η Adidas, συμπορεύτηκαν με πολυτελείς μάρκες, όπως Prada, Burberry και Balenciaga, σε μια προσπάθεια να δημιουργήσουν buzz και φυσικά ατελείωτες ουρές στα καταστήματα.
Μολονότι αρκετοί εξέφρασαν τις ανησυχίες τους γι’ αυτή τη συνεργασία, διατεινόμενοι ότι θα έπληττε ανεπανόρθωτα τη φήμη της Omega (κάποιοι μίλησαν και για «κανιβαλισμό»), εντούτοις αποδείχθηκε στην πράξη ότι ήταν μια win-win συνεργασία. Τόσο η φθηνή Swatch (που ‘’πασπαλίζεται’’ με δόσεις πολυτέλειας), η οποία τα τελευταία χρόνια έχει χάσει την επαφή με την νεολαία, όσο και η ακριβή Omega (που δύναται να προσεγγίσει και άλλες αγορές-στόχους), που απευθύνεται σε μία τελείως διαφορετική πελατεία (εξάλλου η διαφορά στην τιμή είναι χαοτική).
Διαβάστε ακόμα Το Swatch έρχεται να σώσει την ελβετική ωρολογοποιία...
Ενδεικτική της εντυπωσιακής απήχησης που είχε το λανσάρισμα του MoonSwatch ήταν ότι την ίδια εποχή σε ένα show στη Γενεύη, που προσέλκυσε 20.000 επισκέπτες, παρουσιάστηκαν τα νέα μοντέλα των Rolex and Patek, αλλά και αρκετών άλλων εταιρειών πολυτελείας, το οποίο ωστόσο επισκιάστηκε από την Swatch Group, η οποία τίναξε την μπάνκα στον αέρα, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον του Τύπου ανά τον πλανήτη, με τις εικόνες από τις ουρές των καταστημάτων να κάνουν το γύρο του διαδικτύου.