Οταν έχεις το πιο φθηνό hot dog, αλλά ο κόσμος σου γυρίζει την πλάτη...

O Nathan Handwerker, μετανάστης από την Πολωνία, υπήρξε ένας δαιμόνιος επιχειρηματίας. Όταν το 1916 εγκατέλειψε τη δουλειά του σε εστιατόριο της Νέας Υόρκης, ήξερε ακριβώς τι ήθελε να κάνει: θα άνοιγε ένα μαγαζί με hot dog ακριβώς απέναντι από τον πρώην εργοδότη του (και νυν ανταγωνιστή). Αυτός βέβαια, θα χρέωνε το hot dog στη μισή τιμή από ό,τι το χρέωνε ο πρώην εργοδότης του, μόλις πέντε σεντς.

Τα πράγματα όμως δεν πήγαν κατ’ ευχήν για τον Πολωνό μετανάστη, καθώς οι πωλήσεις ήταν υποτονικές.  Δεν θα αργούσε να αντιληφθεί ότι το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα ήταν συνάμα και μειονέκτημα. Η χαμηλή τιμή του hot dog δημιούργησε αμφιβολίες για την ποιότητά του («για να είναι τόσο φθηνό, θα είναι από κρέας σκύλου»). 

Τότε είχε την εξής φαεινή ιδέα: πλήρωσε άτομα, τα οποία φορούσαν ιατρικές ποδιές και ήταν εφοδιασμένα με στηθοσκόπιο, για να παριστάνουν τους γιατρούς παρακείμενου νοσοκομείου, για να στέκονται έξω από το μαγαζί του τρώγοντας hot dog.

Αργότερα, τοποθέτησε ταμπέλα στη βιτρίνα που ανέγραφε το προφανές: «Αν οι γιατροί τρώνε τα hot dog που φτιάχνουμε, τότε ξέρετε ότι είναι καλά». Το κόλπο έπιασε και ο κόσμος άρχισε να συρρέει στο μαγαζί του Handwerker. Σήμερα, έναν και πλέον αιώνα μετά, η εταιρεία του συνεχίζει να ευημερεί μετρώντας 400 καταστήματα εντός και εκτός Αμερικής, ενώ το τέχνασμά του εξακολουθεί να διδάσκεται στα πανεπιστήμια…


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia