User Genarated Content. Ενας ''άγνωστος'' όρος

Περιεχόμενο δεν είναι μόνο αυτό που προέρχεται από την ίδια την επιχείρηση. Τα τελευταία χρόνια έχει προκύψει ένας νέος όρος, αυτός του User Generated Content (UGC), που καταδεικνύει ότι ψηφιακό περιεχόμενο δημιουργείται και διαμοιράζεται από τους χρήστες με τη μορφή φωτογραφιών, βίντεο, σχολίων, κριτικών και αναρτήσεων σε social media, blogs, forums, metasearch μηχανές ή sites τρίτων (π.χ. TripAdvisor, Booking).

Η επιχείρηση πλέον δεν χρειάζεται να είναι συνέχεια στην αναζήτηση ποιοτικού περιεχομένου, καθώς μπορεί να αξιοποιήσει αυτό που προέρχεται από τους ανθρώπους που την αγαπούν, όπως για παράδειγμα ένα ζευγάρι που κάνει μια ανάρτηση όπου εξυμνεί τις εγκαταστάσεις και το service του ξενοδοχείου/εστιατορίου ή μια παρέα νέων που ανεβάζει video γύρω από την πισίνα ή την παρακείμενη παραλία. 

Ενίοτε, το UGC είναι προϊόν συναλλαγής ανάμεσα στα ξενοδοχεία και τους influencers, οι οποίοι, με αντάλλαγμα τη δωρεάν διαμονή, ανεβάζουν ποιοτικές φωτογραφίες με tag (επισυνάπτοντας το προφίλ της επιχείρησης).

Είναι κοινώς αποδεκτό, κάτι που αποδεικνύεται από πληθώρα ερευνών ότι, λόγω της άυλης φύσης των υπηρεσιών, οι ιστορίες που δημοσιεύονται από απλούς ανθρώπους ασκούν μεγαλύτερη επιρροή και ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα της μάρκας συγκριτικά με κάθε άλλη μορφή δημοσίευσης-διαφήμισης. 

Διαβάστε ακόμη 6 λάθη που κάνουν οι εταιρείες στο Facebook

Μην ξεχνάτε, εξάλλου, ότι οι χρήστες: α) αρέσκονται, ως κοινωνικά όντα, να διαμοιράζονται τις εμπειρίες τους (καθότι συχνά ανεβάζει το κύρος τους), β) αναζητούν πληροφορίες-συμβουλές online (ανατρέχοντας κυρίως στις κριτικές ή διαβάζοντας σχόλια) και γ) εμπιστεύονται τις προσωπικές απόψεις-σχόλια τρίτων καθώς λειτουργούν ως social proof (σε αντίθεση με τις διαφημίσεις).

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το μόνο που έχει να κάνει η επιχείρηση είναι να ευχαριστήσει τον χρήστη και, γιατί όχι, να το κάνει δημόσια κοινοποιώντας ταυτόχρονα την ανάρτησή του. Δυστυχώς, στην χώρα μας οι περισσότερες εταιρείες, μικρές ή μεγάλες, ούτε αυτό δεν κάνουν. Όχι μόνο δεν παροτρύνουν τους χρήστες να ανεβάσουν περιεχόμενο, αλλά και όταν το κάνουν, δεν τον ευχαριστούν. Για να προχωρήσουν σε κοινοποίηση ούτε λόγος. 

Oλα αυτά τα χρόνια το marketing-tips έχει γράψει για δεκάδες επιχειρήσεις (π.χ. Βασιλόπουλος, Μπισκότα Παπαδοπούλου, Starbucks, Adelco), παραθέτοντας είτε την ιστορία τους είτε καλές πρακτικές που εφαρμόζουν. Μολονότι το άρθρο στέλνεται κάθε φορά στα social media των εταιρειών αυτών, όλα αυτά τα χρόνια μόνο μία (!) έχει προχωρήσει σε αναδημοσίευση (ένας καταπληκτικός φούρνος-ζαχαροπλαστείο στην Αρτέμιδα)… 

Πρόσφατα σε μια ανάρτηση το marketing-tips αποθέωσε μια ελληνική φαρμακευτική εταιρεία, που παρασκευάζει μεταξύ άλλων και after shave. Ενημέρωσε την εταιρεία για την ανάρτηση στέλνοντας μήνυμα με σχετικό link στο λογαριασμό της στο Facebook. Δεν πήρε ποτέ καμία απάντηση. Ούτε καν ένα ευχαριστώ!

Ολοι εσείς που διαχειρίζεστε τα εταιρικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πρέπει να ξέρετε ότι τα social media δεν είναι μόνο να μιλάτε για σας. Πρέπει να μιλάτε με το κοινό σας, πόσω μάλλον με όσους σας εξυμνούν, προβάλλοντας αμισθί την εταιρεία σας. Είναι μια βασική αρχή των social media, την οποία προφανώς ορισμένοι αγνοείτε…

Πηγή: με πληροφορίες από το 55 Πρακτικές Μάρκετινγκ για Μικρά Ξενοδοχεία


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia