Το scent marketing (μάρκετινγκ της όσφρησης) δεν είναι μια καινούργια επιστήμη. Χρόνια τώρα οι επιχειρήσεις και δη τα ξενοδοχεία τραβούν τους πελάτες από τη μύτη…
Όταν ο επισκέπτης καταφθάνει αποκαμωμένος στο ξενοδοχείο, ένα άρωμα μπορεί να τον ξυπνήσει και να τον κάνει να αισθανθεί οικειότητα. Αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν πολύ καλά τα ξενοδοχεία, τα οποία «εμποτίζουν» τους κοινόχρηστους χώρους με μοναδικά αρώματα.
Γνωρίζουν επίσης ότι είναι η πιο «δυνατή» αίσθηση, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με μνήμες και συναισθήματα και, γιατί όχι, με την παιδική μας ηλικία.
Αρκετά από αυτά μάλιστα έχουν δει τις πωλήσεις των αρωμάτων τους να εξακοντίζονται. Όπως τα Westin, τα οποία με το White Tea signature άρωμα που διαθέτουν, έχουν διπλασιάσει τις πωλήσεις αρωμάτων μέσα σε τρία μόλις χρόνια. Η συγκεκριμένη μυρωδιά διαχέεται σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους, καθώς και στα προϊόντα μπάνιου, σε όλα τα Westin παγκοσμίως. Το White Tea διατίθεται προς πώληση με τη μορφή κεριού, stick, αποσμητικού χώρου και potpourri.
Οι ειδικοί προτείνουν ότι θα πρέπει πάντα να αρωματίζονται οι διάδρομοι, όχι τα δωμάτια των επισκεπτών, ενώ συνιστούν ότι το άρωμα που θα επιλεγεί θα πρέπει να συνάδει με την τοποθεσία και την εποχή (π.χ. σε ένα ζεστό κλίμα θα πρέπει να επιλεγεί ένα αναζωογονητικό άρωμα). Για παράδειγμα, ένα ξενοδοχείο στο Amsterdam, που βρίσκεται πλησίον μιας αγοράς λουλουδιών, επέλεξε ένα άρωμα από χαμομήλι και λεβάντα.
Διαβάστε ακόμα Sensory marketing. Πώς να αξιοποιηθεί από ένα ξενοδοχείο
Αρκετοί όμιλοι ξενοδοχείων αναθέτουν σε εξιδεικευμένες εταιρείες τη δημιουργία custom made αρωμάτων για κάθε brand ξεχωριστά. Τα δε Hyatt έχουν πάει ένα βήμα παραπέρα επιλέγοντας διαφορετικά αρώματα για διαφορετικούς χώρους του ξενοδοχείου.
Φυσικά, το επόμενο βήμα για πολλά πολυτελή ξενοδοχεία θα είναι η δυνατότητα επιλογής του επισκέπτη του ιδανικού αρώματος για το δωμάτιό του, προσφέροντας έτσι μία απόλυτα παραμετροποιημένη υπηρεσία.