Η ιστορία έκανε το γύρο του διαδικτύου τις τελευταίες ώρες. Τα Lidl έπιασαν στα πράσα μια γιαγιά που έκλεψε τρόφιμα αξίας 30 ευρώ και της έκαναν μήνυση, αν και αργότερα, υπό την πίεση της κοινής γνώμης, την απέσυραν.
Η ιστορία όμως είχε και συνέχεια, αυτή τη φορά από τον Σκλαβενίτη, ο οποίος, εικάζεται ότι, γέμισε με τρόφιμα ένα βανάκι και το έστειλε στην 70χρονη. Τα social media, για άλλη μια φορά, πήραν φωτιά, επαινώντας (αν και υπήρχαν και ορισμένα αρνητικά σχόλια) την ελληνική αλυσίδα για την ευαισθησία που επέδειξε.
Πόσο αυθεντική όμως ήταν η κίνηση του Σκλαβενίτη, δεδομένου ότι αρκετοί αμφισβήτησαν τις ειλικρινείς προθέσεις του (αρκετοί έσπευσαν να που ότι «το έκανε για διαφήμιση»); Για να μπορέσουμε να απαντήσουμε θα πρέπει να δούμε όχι μόνο το παρελθόν της αλυσίδας, αλλά και το παρόν.
Διαβάστε ακόμη Η ιστορία του Σκλαβενίτη
Η εταιρεία υπήρξε ανέκαθεν χαμηλών τόνων. Απεχθανόταν πάντα την δημοσιότητα, ενώ και στο σκέλος του μάρκετινγκ υπήρξε οπισθοδρομική (αν και αυτό, όπως φαίνεται, την ευνόησε). Δεν διαφημιζόταν στην τηλεόραση, δεν εξέδωσε ούτε καν κάρτες για να τονώσει την πιστότητα των πελατών της, δεν είχε για χρόνια ιστοσελίδα (πρόσφατα δημιούργησε μια σελίδα, η οποία είναι αν μη τι άλλο λιτοδίαιτη και δεν πληροί ούτε κατά διάνοια τους στοιχειώδεις κανόνες SEO), ενώ, εν έτει 2022, δεν έχει καν λογαριασμό στα social media.
Ακόμα και από μία ομάδα στο Facebook, με χιλιάδες μέλη που την επευφημούσαν, η οποία είχε το όνομά της, τήρησε αποστάσεις.
Στο παρελθόν, ακόμα και πριν την εποχή των social media, είχε επιδείξει πλείστες φορές την ευαισθησία της και το κοινωνικό της πρόσωπο, χωρίς να επιδιώξει την δημοσιότητα.
Προσωπική μου άποψη λοιπόν είναι ότι η εταιρεία έκανε ό,τι έκανε (αν όντως το έκανε, διότι στην εποχή μας τα fake news έχουν την τιμητική τους) από ευαισθησία και χωρίς να αποσκοπεί στο να δημιουργήσει ένα publicity stunt. Αλλά ακόμα και αν στο πίσω μέρος του μυαλού υπήρξε η δημιουργία δημοσιότητας (ζούμε εξάλλου στην εποχή των social media), εγώ προσωπικά το προτιμάω, συγκριτικά πάντα με άλλες εταιρείες-κολοσσούς (π.χ. Jumbo) όπου έννοιες όπως το κοινωνικό μάρκετινγκ είναι παντελώς άγνωστες.
P.S.
Οσο για τα Lidl, έβαλαν τα χέρια τους και έβγαλαν μόνοι τους τα μάτια τους. Έχυσαν για άλλη μια φορά την καρδάρα με το γάλα (προσπαθούν επιμελώς όλα αυτά τα χρόνια να αποτινάξουν το ‘’γερμανικό’’ από πάνω τους και να τονίσουν τη δέσμευσή τους στην τόνωση της ελληνικής οικονομίας). Το να πιάσεις κάποιον να κλέβει είναι δεκτό, καθότι πρόκειται για αποτρόπαια πράξη, το να προχωρήσεις όμως σε μήνυση είναι αν μη τι άλλο βλακώδες (ας μελετήσει το πάθημα των McDonald's).