To Hotel Revenue Management είναι το σύγχρονο απαραίτητο εργαλείο για όλα τα ξενοδοχεία! Γιατί;
Το up-selling είναι ο μεγαλύτερος και όχι πάντα εφικτός στόχος όλων των επιχειρήσεων που ασχολούνται με τις πωλήσεις. Τα ξενοδοχεία ανήκουν σε αυτή τη κατηγορία αφού πουλάνε δωμάτια, φαγητό, υπηρεσίες και υλικά αγαθά. Το Hotel Revenue Management έρχεται λοιπόν να “μετρήσει” μεθοδικά και αποτελεσματικά τα παραπάνω!
Η αύξηση του revenue στα επιμέρους τμήματα και τις πωλήσεις του ξενοδοχείου έχει σημαντικό αντίκτυπο στο συνολικό τζίρο του ξενοδοχείου.
Οι απόψεις διίστανται στο από που πηγάζει. Πολλοί δίνουν το βάρος στο προσωπικό και την προσωπικότητα και εκπαίδευσή του για να μπορούν να κάνουν επιτυχημένη πώληση. Υπάρχει και μία όμως μερίδα επαγγελματιών του τουρισμού που αναφέρουν ότι το επιτυχές up-selling οφείλεται στο concept και τα operation standards του ξενοδοχείου.
Η πραγματικότητα βρίσκεται κάπου στη μέση και πιο αναλυτικά θα τα καταγράψουμε παρακάτω για να μπορούμε να αξιολογήσουμε και που πρέπει τελικά να επενδύσουμε.
Τεχνικές πριν την άφιξη
Από τη στιγμή που ο πελάτης έχει κλείσει το δωμάτιο και φυσικά έχει συναινέσει να χρησιμοποιήσετε το e-mail του, μπορείτε να του δώσετε χρήσιμες πληροφορίες. Μην βομβαρδίζετε τον πελάτη με πληροφορίες ή e-mail, γιατί πιθανά θα τον προδιαθέσετε αρνητικά.
Ακολουθώντας πιστά ένα χρονοδιάγραμμα, μπορείτε να στείλετε e-mail ενημερωτικά όπως είναι πληροφορίες για την πόλη, τα top αξιοθέατα και πως έχουν πρόσβαση σε αυτά από το ξενοδοχείο ή αν υπάρχει κάποιο event στη πόλη εκείνη τη περίοδο ή αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο event εντός του ξενοδοχείου που μπορούν να παρακολουθήσουν δωρεάν. Ανάμεσα σε αυτά τα e-mail “επιμορφωτικού” χαρακτήρα μπορείτε να στείλετε και e-mail με προσεγμένες φωτογραφίες όπου θα κάνετε προτάσεις πώλησης.
Πιο συγκεκριμένα μπορείτε να στείλετε ένα πιάτο του εστιατορίου σας επιλεγμένο από το chef και να παροτρύνετε όχι μόνο να το δοκιμάσουν όταν φτάσουν αλλά και σε περίπτωση που κλείσουν εκ των προτέρων ένα τραπέζι θα έχουν και μία έκπτωση 25%. Ακόμα θα μπορούσατε να δώσετε επιλογή συγκεκριμένου μενού με έκπτωση ή δώρο τούρτα ή ειδικό γλυκό σε περίπτωση γενεθλίων ή επετείου.
Ενισχύστε πολλαπλά τα τμήματα του ξενοδοχείου
Τα outlet τμήματα του ξενοδοχείου είναι μία τεράστια πηγή κέρδους αν τα αξιοποιήσετε σωστά και συνδυασμένα. Η πλειοψηφία των ξενοδοχειακών μονάδων έχει στις υπηρεσίες της ένα κέντρο ευεξίας μικρό ή μεγάλο. Σοφό θα ήταν να παρέχετε στα δωμάτια των πελατών όχι μόνο τον κατάλογο υπηρεσιών σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή, αλλά παράλληλα και σε συνδυασμό ένα ένθετο μενού διατροφής ή detox menu.
Ειδικά σχεδιασμένο επάνω σε αντιξιοδοτικά πιάτα ή ποτά, ροφήματα που βοηθούν στη χαλάρωση και τον καλό ύπνο που μπορούν να χρησιμοποιηθούν έπειτα από ένα χαλαρωτικό μασάζ, άθληση στην εσωτερική πισίνα ή χαλάρωση στη σάουνα του ξενοδοχείου. Ακόμη μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να προσφέρετε πιάτα τα οποία περιέχουν μεγάλη ποσότητα από κάποια συγκεκριμένη βιταμίνη που βοηθούν στο μαύρισμα ή την αποτοξίνωση κ.λπ., έτσι ώστε να τονώσετε τις πωλήσεις της κουζίνας και του σπα αντίστοιχα.
Με τη σειρά του βέβαια το spa είναι μία τεράστια πηγή καθαρού κέρδους, αν και συχνά ανεκμετάλλευτη, μέσα από διάφορους τρόπους. Είτε λέγεται retail είτε λέγεται παροχή υπηρεσιών, το spa έχει πολλαπλούς τρόπους πώλησης και υψηλής κερδοφορίας με μικρό κόστος, μικρότερο σαφώς συγκριτικά με αυτό της λειτουργίας δωματίων ή εστιατορίου.
Πώληση μοναδικών αντικειμένων
Όταν ακούμε για πώληση μοναδικών αντικειμένων το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό όλων όσων εργάζονται ή επισκέπτονται συχνά ξενοδοχεία είναι το μπουρνούζι. Από εκεί και πέρα όμως υπάρχει μία πληθώρα πραγμάτων που μπορούμε να πουλήσουμε μέσα από διαφήμιση που κάνουμε μέσα στο δωμάτιο, όπως μαξιλάρια, καλλυντικά, αρωματικά κεριά, πετσέτες και οτιδήποτε άλλο ταιριάζει στο ύφος του ξενοδοχείου.
Πηγή: touristhings.gr