Soft Opening εστιατορίου. Τι είναι;

Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε ακούσει τον όρο Soft Opening και Grand Opening. Ετυμολογικά ίσως μπορούμε να καταλάβουμε τον ορισμό τους κατανοώντας ότι το soft παραπέμπει σε κάτι δοκιμαστικό και το grand σε κάτι επίσημο. Έτσι ακριβώς είναι, αλλά ας δούμε με λεπτομέρεια τις διαφορές τους.

Τι είναι το Soft Opening 

Το soft opening πραγματοποιείται όταν ένα εστιατόριο ανοίγει για περιορισμένο αριθμό ατόμων, για πρώτη φορά. Είναι μια εκδήλωση στην οποία συμμετέχει κανείς μόνο με πρόσκληση, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να δούμε, πώς θα βιώσει ο πελάτης την εμπειρία του χώρου, του φαγητού και της εξυπηρέτησης, πριν από το υπόλοιπο κοινό. 

Ο κύριος λόγος που ένα εστιατόριο επιλέγει να κάνει soft opening, είναι για να δοκιμάσει τις επιμέρους λειτουργίες του. Ορισμένα εστιατόρια θέλουν να μετρήσουν τις δεξιότητες του προσωπικού τους, τη λειτουργικότητα του εξοπλισμού, την εργονομία του χώρου, πιθανώς κάποια επικίνδυνα σημεία και να βρουν σφάλματα πριν αυτά προκύψουν.

Οι υπεύθυνοι μπορούν να δουν τι "τραβάει" περισσότερο σε φαγητό και ποτό με βάση τις παραγγελίες, καθώς και τα σχόλια που θα λάβουν από τους συμμετέχοντες. Ένα τέτοιο άνοιγμα μπορεί να λειτουργήσει ως μια πρόβα για τα επίσημα εγκαίνια και τις καθημερινές λειτουργίες του εστιατορίου.

Soft Opening: Εκλαμβάνεται ως η δοκιμαστική λειτουργία του εστιατορίου, πριν ανοίξει επίσημα τις πόρτες του, ώστε ιδιοκτήτες και διευθυντές να μπορέσουν να εντοπίσουν αστοχίες και να προβούν στις απαραίτητες βελτιώσεις.

Χαρακτηριστικά του Soft opening

Ένα τέτοιο άνοιγμα θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσει κανείς "ντόρο" για το εστιατόριο, πέρα από τις όποιες προωθητικές ενέργειες θα υπάρξουν στα Μέσα. Ένας άλλος στόχος είναι να βελτιωθεί το εστιατόριο και να γίνουν κάποιες αλλαγές την τελευταία στιγμή πριν ανοίξει για το κοινό.

Εάν παρουσιαστούν προβλήματα, θα είναι προτιμότερο να συμβούν μπροστά σε φίλους και γνωστούς, αντί σε μια μεγάλη ομάδα πιθανών πελατών.

Διαβάστε ακόμη Εστιατόρια και ξενοδοχεία λαμβάνουν μέτρα για τους αγενείς πελάτες

Πλεονεκτήματα

Θα λάβετε σχόλια: Θα συλλέξετε feedback απευθείας από πελάτες σχετικά με το φαγητό, τα ποτά, την εξυπηρέτηση και την ατμόσφαιρα.

Θα ελέγξετε τις δυνάμεις σας: Θα δείτε τη λειτουργικότητα του χώρου, την επάρκεια των καθισμάτων, της ροής του προσωπικού, του service και της κουζίνας, του συστήματος παραγγελιοληψίας  και του εξοπλισμού γενικότερα.

Θα προετοιμάσετε το προσωπικό: Θα επιτρέψετε στο προσωπικό να εξασκήσει αυτά που ξέρει και αυτά που έμαθε, δημιουργώντας συνέπεια μεταξύ της φιλοσοφίας της επιχείρησης και της εμπειρίας που παρέχει.

Θα ‘’χτίσετε’’ το πρώτο κοινό: Θα δημιουργήσετε ένα πρώτο κοινό, ενθαρρύνοντας τους καλεσμένους να πουν στους φίλους τους για την εμπειρία τους.

Θα πραγματοποιήστε προσαρμογές: Θα τροποποιήσετε τα στοιχεία που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το εστιατόριο πριν από το άνοιγμα.

Μειονεκτήματα

Δημιουργεί την ανάγκη για γρήγορο άνοιγμα: Ένα τέτοιο άνοιγμα θα πρέπει να φιλοξενείται έχοντας κατά νου, μια κοντινή ημερομηνία έναρξης. Αυτή η ημερομηνία δεν θα πρέπει να είναι πολύ μακρινή, διαφορετικά η εμπειρία θα σβήσει και οι πελάτες μπορεί να σας ξεχάσουν ή να χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Εκθέτει ιδέες σε ανταγωνιστές: Ένα soft opening ‘’μαρτυρά’’ τη φιλοσοφία μας στον ανταγωνιστή. Αν καθυστερήσει πολύ το κανονικό άνοιγμα, μπορεί να έχει την ευκαιρία να εφαρμόσει πρώτο αυτές τις ιδέες.

Πιθανή ανατροφοδότηση χαμηλής ποιότητας: Η δημιουργία ενός soft opening με λίστα φίλων και γνωστών, ενδέχεται να μην μας δώσει τα πιο ακριβή σχόλια. Οι πιο κοντινοί μας άνθρωποι μπορεί να επηρεαστούν συναισθηματικά όταν πρόκειται για κριτική, γι' αυτό ή θα πρέπει να τους πείσουμε να απαντήσουν με ειλικρίνεια, εναλλακτικά θα πρέπει να συμπεριλάβουμε ένα ευρύτερο δείγμα χωρίς συναισθηματική εμπλοκή.

Ποιοι θα είναι οι πρώτοι πελάτες;

Οι φίλοι και η οικογένεια. Υπενθυμίστε τους να είναι ειλικρινείς, καθώς μια τέτοια τακτική, αντί για καλό, μάλλον κακό θα κάνει. Τα οικεία πρόσωπα είναι επίσης πιο πιθανό να σας προσφέρουν δωρεάν διαφήμιση.

Ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων ή προμηθευτές. Είναι συνήθως η πρώτη εισαγωγή ενός εστιατορίου στην τοπική κοινότητα, καθώς είναι ο ιδανικός χρόνος (και χώρος) για να δημιουργηθεί μια ισχυρή πρώτη εντύπωση με τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και με προμηθευτές. Ειδικά για τους δεύτερους, το καλό σας αποτελεί και δικό τους καλό.

Άτομα του χώρου της εστίασης και influencersΟι τοπικοί παράγοντες και οι influencers είναι εξαιρετικοί καλεσμένοι γιατί έχουν μεγάλη επιρροή στην τοπική κοινότητα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργήσουν θετική διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Οι θετικές κριτικές από σημαντικά άτομα μπορούν να ενισχύσουν τη φήμη του εστιατορίου και να θέσουν τις βάσεις για ένα δυναμικό ξεκίνημα. 

Κλείνοντας...

Να θυμάστε ότι ο πρωταρχικός σκοπός ενός Soft opening είναι να δοκιμαστεί το εστιατόριο. Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε ένα σωστό σύστημα για τη συλλογή εποικοδομητικών σχολίων από τους προσκεκλημένους. Μοιράστε ένα ερωτηματολόγιο στο τέλος της βραδιάς ή κάντε μια άτυπη συζήτηση μαζί τους, όπου θα τους ζητάτε να σχολιάσουν συγκεκριμένα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να λάβετε τα σχόλια την ίδια βραδιά, ώστε να μπορέσουν οι αλλαγές ή οι τροποποιήσεις να εφαρμοστούν πριν τα εγκαίνια! Επικεντρωθείτε σε αυτά και θα έχετε κάνει ένα πολύ επιτυχημένο soft opening.

Πηγή: Food and Beverage. Tips for Professionals


Νεότερη Παλαιότερη
Protopapadakis-biblia