Μόλις το 5% των Βέλγων καταναλώνουν σε ημερήσια βάση τις ενδεδειγμένες ποσότητες λαχανικών και φρούτων (550 γρ.). Ιδιαίτερα στους νέους και τα παιδιά η κατάσταση είναι ακόμα πιο ζοφερή – τα περισσότερα παιδιά παίρνουν μόλις το 30% των προτεινόμενων ποσοτήτων.
Προφανώς αυτά είχε στο μυαλό της η Delhaize, βέλγικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, όταν αποφάσισε το 2018 να προβεί σε ένα ιδιότυπο rebranding των λαχανικών και φρούτων της.
Η καμπάνια ''Magic Vegetables'' αποσκοπούσε στη μετονομασία 12 φρούτων και λαχανικών, υιοθετώντας ευφάνταστες ονομασίες όπως ‘clown noses’ (τομάτες) και ‘orange rockets’ (καρότα).
Η επιλογή των ονομάτων δεν έγινε στην τύχη. Η βέλγικη εταιρεία συνεργάστηκε με διάφορα σχολεία, προκειμένου να «βαφτίσει» τα λαχανικά της, ζητώντας από τα παιδιά -που εμπνεύστηκαν αρκετά ονόματα από τα παραμύθια- να αφήσουν την φαντασία τους να «οργιάσει».
Παρουσιάζοντας τα προϊόντα της με διασκεδαστικό τρόπο, η Delhaize αποσκοπούσε να ενθαρρύνει τα παιδιά να ανακαλύψουν λιγότερο δημοφιλείς, αλλά υγιεινές επιλογές.
Σύμφωνα με τη διαφημιστική εταιρεία που ανέλαβε το εγχείρημα οι πωλήσεις των συγκεκριμένων αγαθών αυξήθηκαν κατά 151% μέσα σε δύο μόλις εβδομάδες, με δύο εκατομμύρια «μαγικά λαχανικά» να εξαφανίζονται από τα ράφια…